Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Någon som varit där? Är det ett bra resmål för en barnfamilj? Vad är must see osv?
Min mamma och jag åkte dit när hon fyllde 45. Vi hamnade i någon av de något mindre kustbyarna, minns inte längre vad den hette, något på i? Vi hade det mysigt och trevligt, men stenstränder är väl inte det mest småbarnsvänliga som finns. Nu var vi där värsta veckan, temperaturmässigt, mitten på augusti (fattig student bjuder fattig mamma på resa ), så strandvistelse var ett krav. Är man historiskt intresserad fanns det ett fantastiskt gammalt tempelområde nära byn vi bodde, och en resa inåt-uppåt på ön var otrolig, vilken skillnad i naturupplevelsen! (vi gjorde en äkta guidad charterbusstur ). Överlag en trevlig ö, åker gärna tillbaka.
Glömde tycka till om barnvänlighet! Har som sagt mest erfarenhet av Pythagorion och det tror jag funkar bra om man inte har alltför små barn med tanke på stränderna, ej sand utan klappersten.. Det finns dock stora hotellkomplex en bit utanför byn där det säkert funkar bra med mindre barn. Vilken by har ni funderat på?
Bra idé! Vi brukar hyra cyklar (jättebilligt) och cykla från Pyta till Ireon. Bra, trygg väg och lagom utflykt.Våra barn är inte så små, snart 9 och snart 12
Det är Pythagorion som vi tänkt åka till och sen ev. hyra bil för att åka runt på ön
Låter bekant!Ireon?