samordnad tävlingstermin??

panzy

Trådstartare
varför läggs tävlingar inom samma "område" med bara nån veckas mellanrum??? vem/vilka bestämmer när tävlingarna ska gå?

Vet inte hur det är i övriga sverige (har inte koll på var alla ritterna går), men när t ex simlångsdalen och dacke ordnar ritter med 1 veckas mellanrum känns lite tråkigt, visserligen är dackes nationel och simlångsdalens bara lokal, men för dem som bara rider 50km o då kanske inte heller är beredda att åka jättelångt för en ritt så har det ju ändå betydelse...

Känns tråkigt att inte kunna rida båda när man har lika nära till båda tävlingsplatserna :(

Sv: samordnad tävlingstermin??

varför läggs tävlingar inom samma "område" med bara nån veckas mellanrum??? vem/vilka bestämmer när tävlingarna ska gå?

Vet inte hur det är i övriga sverige (har inte koll på var alla ritterna går), men när t ex simlångsdalen och dacke ordnar ritter med 1 veckas mellanrum känns lite tråkigt, visserligen är dackes nationel och simlångsdalens bara lokal, men för dem som bara rider 50km o då kanske inte heller är beredda att åka jättelångt för en ritt så har det ju ändå betydelse...

Känns tråkigt att inte kunna rida båda när man har lika nära till båda tävlingsplatserna :(

Varje höst träffas arrangerande klubbar och pratar följande års tävlingstermin och fördelar ritterna. Har själv inte varit med de senare åren så jag vet inte riktigt hur det fungerar nu. Men innan så försökte man så gott det gick att inte konkurrera med varandra om ryttarna och fördela det på bästa sätt. Man ibland är ju datumet för tävling ur ens egen kontroll som klubb och det måste bli som det blir.

Hälsning Maja

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 127
Skola & Jobb Jag varnar redan från början för att det här kan bli långt. Jag tog min kandidatexamen för ett par år sen, inom ett snävt område som det...
Svar
6
· Visningar
1 412
Senast: kolblakkur
·
Träning Jag behöver tips, och jag varnar redan på förhand för att det kan bli långt. Jag har en sexårig ponny som jag har haft i ganska exakt...
Svar
15
· Visningar
3 330
Senast: Kiwifrukt
·
Hoppning Hur tolkar andra följande bestämmelser? och samt Anledningen till min fråga är en tävling för några veckor sen då det varma vädret...
Svar
17
· Visningar
2 662

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka