- Svar: 23
- Visningar: 2 957
Lägger in dem här, en del av dem skiljer en hel del från vad jag och kanske vad andra skulle tro. Diskutera gärna.
>
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur tänker du nu? Två löner på totalt >1 mkr kräver genomsnittlig månadslön på >41 700 kr. Långt ifrån alla högskoleutbildade tjänar så pass, i synnerhet i offentlig tjänst. Visst finns det uttalade höginkomsttagare inom yrkeskategorier som läkare, advokater, tandläkare eller ekonomer - men det finns en stor mängd lärare, sjuksköterskor, administratörer, socionomer, poliser m fl som effektivt balanserar upp statistiken.Är man två medelålders högskoleutbildade så borde man få ihop till minst 1 000 000.
Är man två medelålders högskoleutbildade så borde man få ihop till minst 1 000 000. Är man ensam (och/eller ung) så är det en bra inkomst.
Är man två medelålders högskoleutbildade så borde man få ihop till minst 1 000 000. .
Rikedom är väl i stor utsträckning en definitionsfråga, vårt hushåll har det gott ställt materiellt och har möjlighet till en hel del "onödiga" utgifter och lyxkonsumtion - inklusive två hästar - på två inkomster under 40000/mån.Missade att jag skulle ha svarat (delvis) på Blueberrys inlägg. Man är inte rik om man tjänar knappt 42000/mån. Och jag tycker att det är sorgligt att flera högskoleutbildningar inte ger bättre utdelning lönemässigt.
Missade att jag skulle ha svarat (delvis) på Blueberrys inlägg. Man är inte rik om man tjänar knappt 42000/mån. Och jag tycker att det är sorgligt att flera högskoleutbildningar inte ger bättre utdelning lönemässigt.
Missade att jag skulle ha svarat (delvis) på Blueberrys inlägg. Man är inte rik om man tjänar knappt 42000/mån. Och jag tycker att det är sorgligt att flera högskoleutbildningar inte ger bättre utdelning lönemässigt.
Äger kanske del i en rikshäst?Nä kanske inte, det beror väl på vad du lägger i ordet rik, men 42 000/mån är väldig mycket om du jämför med någon slags snitt i sverige.
Och det är väl relativit vanligt idag att folk fortsätter att utblida sig även efter gymnasiet?
Jag skulle nog inte använda ordet rik men för mig är det en väldig massa pengar.
Vad gäller undersökningen så är jag precis som @Niyama lite förundrad över att en del inte
verkar veta om de äger någon häst. Kan det vara någon som äger en del av en häst inte vet vad de ska svara?
Fast det är 1% som svarat "Vet ej" på de tre alternativen man kan svara "Vet ej" på så det är kanske något lite lurt där. Man borde ju veta om man äger en hund, häst eller om man har ett eget stall eller inte.Nä kanske inte, det beror väl på vad du lägger i ordet rik, men 42 000/mån är väldig mycket om du jämför med någon slags snitt i sverige.
Och det är väl relativit vanligt idag att folk fortsätter att utblida sig även efter gymnasiet?
Jag skulle nog inte använda ordet rik men för mig är det en väldig massa pengar.
Vad gäller undersökningen så är jag precis som @Niyama lite förundrad över att en del inte
verkar veta om de äger någon häst. Kan det vara någon som äger en del av en häst inte vet vad de ska svara?
Borde "gilla" för att jag håller med, men jag gillar verkligen inte att det ser ut så, tycker att högskoleutbildning borde betala sig bättre. Gissar dock att skillnad mellan större städer och mindre orter också spelar in i vilka lönelägen som man är van vid.Frpg
Frågan var inte om man är rik eller inte, utan du skrev "man borde få ihop". Det kanhända att du tycker det men så ser verkligheten absolut inte ut.
Fast det är 1% som svarat "Vet ej" på de tre alternativen man kan svara "Vet ej" på så det är kanske något lite lurt där. Man borde ju veta om man äger en hund, häst eller om man har ett eget stall eller inte.