Sammanfogad tråd om ryttarens utrustning på tävling.

Sv: Färg på kragen på skjorta

Min krage/plastrong är champagnefärgad... (matchar ridbyxor och schabrak.)

Sv: Färg på kragen på skjorta

Kragen behöver inte vara vit enligt TR. Så det är fritt fram med vilken färg som helst.

Sv: Kavaj på lokaltävling?

är det hoppning eller dressyr? eller nåt annat? Det kan vara bra att skaffa TR för den/de grenar du ska tävla/tävlar i.... i dressyren måste du ha kavaj o vit polo/plastrong o ridskor med chaps utan fransar/ridstövlar på lokal nivå. i hoppningen går det bra med klubbjacka skor = samma som dressyren, behövs ingen polo/plastrong.

du behöver inte ha kavaj på lokal du kan ha en klubbjacka eller en fritids jacka .

Jag har letat lite om just det här i lite trådar, och svaret är alltid att man får ha "klubbjacka/klubbtröja". Vad är en "klubbtröja"? Är en svart, v-ringad pullover över en vit tävlingsskjorta ok?

Klubbjacka är tillåtet, men ej om den har reklamtryck. Lycka till på tävlingen!!:banana:

Don_93 skrev:
du behöver inte ha varisig kavaj eller vita ridbyxor o du får ha stövlar eller skor med chaps utan fransar om jag inte misstar mig.

Behöver man inte vita ridbyxor heller ? Men d går väl knappast att rida med svarta? Jag har hört att man måste ha ljusare ridbyxor än jacka/tröja men jag är inte säker ..

foxtrot skrev:
Behöver man inte vita ridbyxor heller ? Men d går väl knappast att rida med svarta? Jag har hört att man måste ha ljusare ridbyxor än jacka/tröja men jag är inte säker ..
Förut har det stått "ljusa ridbyxor" i TR, men nu är det tillåtet med vilken färg som hellst, det är alltså helt okej med svarta!

*Puttar lite, jag vill gärna få veta vad en "klubbtröja" är.*

"Fritidsjacka/tröja" står det iaf enligt stallbacken.com, det innebär väl att du kan ha i princip vilken tröja som hellst, kan vara tveksamt om den har stora logotyper eller liknande, möjligtvis gäller reglerna om reklam där, men det kan nog någon annan svara på.

en tröja som det står ditt klubbnamn på.
Men du får tävla i vilken tröja som helst, bara den har massa reklam över den. Och att den inte ha luva. Eller en vanlig ridjacka. Men du måste ha skjorta med krage.

På dressyr så måste man ha ridkavaj, men på hopptävling går det bra med en klubbjacka/tröja. Jag ska själv snart tävla i dressyr för första gången, så jag har väl tagit reda på det.

jo, men jag skrev om hoppningen eftersom det redan klargjorts tidigare i tråden att man måste ha kavaj på dressyr!

Tufs skrev:
Klubbjacka är tillåtet, men ej om den har reklamtryck. Lycka till på tävlingen!!:banana:

mja, beror på hur man tolkar TR. eftersom det uttryckligen står fritidsjacka/tröja i hopp-TR tolkar jag det som att det får vara reklam på den med hänvisning till mom 151 i TR I:

"På fritidskläder/överdragskläder är det tillåtet med reklam"

fritidsjacka borde ju gå under fritidskläder så då är reklam tillåtet :idea:

:o glöm vad jag skrev ovanför, såhär står det i den senaste TRändringen jag har:

"På tävlingsbanan och i samband med prisutdelning får sponsorns namn och/eller logotype exponeras på en maximal yta av:

"80cm^2 en gång i höjd med bröstfickan på ridjacka/frack eller tävlings/fritidsjacka, med undantag av fälttävlans uthållighetsprov och vid distansritt"

Man får alltså ha reklam på jackan men bara på en viss yta.
Klubbnamn, eget namn, hästens namn samt klubbemblem/märke räknas ej som reklam

På lokaltävling i hoppning ska du ha:

Stövlar eller skor med chaps utan fransar

Ridbyxor(vilken färg som helst tillåten, men alla rider i ljusa så jag föreslår det...)

Klubbjacka eller kavaj(Man får EJ ha klubbtröja om det inte är nytt för i år, vilket jag inte tror)

I dressyr tror jag att ridbyxorna måste vara vita samt att du måste ha kavaj.

jag har ridit i klubbtröja på lokal hoppning.

Jag har precis köpt en blå Kyra.K pikétröja (kortärmad) med vit krage.

Får man tävla med den under kavajen? :crazy:

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 084
Senast: zarmino
·
Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 368
Senast: Strandad
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 279
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
881
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka