Sammanfogad tråd om ryttarens utrustning på tävling.

Sv: Ridbyx färg?

Snurran skrev:
hakar på denna tråd lite...
ska så smått börja tävla hoppning, en lokal tävling, vad måste man ha på sig upp till?
måste manha klubbjacka eller kavaj eller kan man ha en annan jacka eller tröja? tycker det är lite luddigt...
i hoppning får man ha fritidsjacka/tröja utan luva. tex klubbjacka/tröja
det är inte förrän på nationell eller elittävling (minns inte vilket) man måste ha kavaj

PrinceFair skrev:
i hoppning får man ha fritidsjacka/tröja utan luva. tex klubbjacka/tröja
det är inte förrän på nationell eller elittävling (minns inte vilket) man måste ha kavaj

man kan alltså ha en vanlig jacka som inte är en klubbjacka om man tävlar lokalt?

Jag brukar ha vita byxor, men har tävlat i allt från mörkblå, mörkgrå till rutiga byxor till ljusgula och beige till vita. Men jag trivs bäst i vita i alla fall, ser mer elegant ut. Speciellt om man har kavaj också.

om man ska på klubbtävling så går de bra med bruna ridbyxor. men om man ska på lokal och högre tävlingar krävs vita ridbyxor. är själv på nationell nivå.

man måste ha vita ridbyxor på lokal och högre tävling men på klubbtävling är det valfri färg. tävlar regionalt och nationellt.

love_welsh skrev:
man måste ha vita ridbyxor på lokal och högre tävling men på klubbtävling är det valfri färg. tävlar regionalt och nationellt.

Du kanske skulle skaffa ett TR om du tävlar nationellt och inte skriva massa strunt du uppenbarligen inte vet något om.

Jag tävlade innan en ponny som lätt stannade på hinder, därför hopptävlade jag honom alltid i kavaj, om man nu flyger av så kan väll jackan få bli smutsig istället för kavajen ;) Och jag har alltid vita ridbyxor, de ser elegant ut, men jag har sett på många klubbtävlingar att vissa har allt från vinröda och svarta till rutiga och randiga .
Det gör man som man själv känner för

Färg på kragen på skjorta

Måste kragen på tävlingskjortan vara vit?? har köpt en ny skjorta men det är ingen vit krage:smirk: dumt värre...

Sv: Färg på kragen på skjorta

Jag har starkt för mej att den måste vara vit. Skjortan får vara vilken färg som hälst men inte kragen.

Var väl det jag hade för mig, kanske har någon vit lös krage jag kan använda till den....

Fick precid TR och där står polotröja eller skjorta med krage men inget om färg på kragen...:confused:

om man tävlar nationellt borde man väl veta att man faktiskt får ha vilken färg man vill på ridbyxorna på alla tävlingar i sverige :devil:

Kavaj på lokaltävling?

hejsan!

ska ut o tävla min första lokala tävling snart och jag undrar om det står i Tr att man måste ha kavaj, skjorta och ridstövlar??
Jag har TR I (gemensamma regler) men jag hittar ingenting om det där.
Någon som vet??

Sv: Kavaj på lokaltävling?

du behöver inte ha varisig kavaj eller vita ridbyxor o du får ha stövlar eller skor med chaps utan fransar om jag inte misstar mig.

Sv: Kavaj på lokaltävling?

Jag brukar inte ha det...asså kavaj på lokal..någon enstaka gång..

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 084
Senast: zarmino
·
Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 368
Senast: Strandad
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 279
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
880
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka