Sammandragningar

Jolanta

Trådstartare
Kan man få sammandragningar för att man är ledsen och stressad?

Jag har gråtit hela dagen för min hund fick somna in, och har haft flera sammandragningar.

Är det farligt?
 
Sv: Sammandragningar

När har du BF?

Ja vad jag vet kan man få sammandragningar av att man ä'r stressad och ledsen. Jag fick det iallafall:)

Nädå det är säkert inget farligt ta en dusch eller bad och försök varva ner lite så slutar det säkert:)
 
Sv: Sammandragningar

Jag har sammandragningar (dock ej smärtsamma) titt som tätt hela dagarna och har haft det jätte länge i graviditeten. Det räcker med att jag går lite eller kör en tom skottkärra osv (har lite svårt att vara still). Min barnmorska sa till mig att det inte är någon fara, men om de inte försvinner på en timme om jag lägger mig och vilar så ska jag ringa förlossningen...:eek: När man är ledsen och gråter får ju kroppen jobba lite så det är säkert därför du får sammandragningar. Borde inte vara någon fara, tycker jag.

Tråkigt förresten med din hund, men ibland måste man ju tyvärr ta sådana hemska beslut...
 
Senast ändrad:
Sv: Sammandragningar

Okej!

Har haft det till å från idag också, men har jobbat hela dagen, så jag har inte hunnit vila. Ska göra det nu!

Tack för svaret
 
Sv: Sammandragningar

Äsch, jag har fortsatt att ha sammandragningar, har typ 10 om dagen, de varar i någon minut. Bör jag oroa mig?
 
Sv: Sammandragningar

Usch vad trist!


Ja, sammandragningar kan man få av stress, eller andra känslor som gör dig upprörd. Jag har haft sammandragningar sedan vecka 15 nånstans, och de blir alltid värre när jag är arg, ledsen eller upprörd på nåt annat sätt.
 
Sv: Sammandragningar

Nu är jag ju inte upprörd längre, eller, jo lite upprörd, men inte alls som i början av veckan, och de har ändå fortsatt...:mad:
 
Sv: Sammandragningar

Ja, det kan ju vara så att de fortsätter ett tag, eller som i mitt fall, att de finns där oavsett vilket humör jag är på:crazy: . Kan sitta och se på tv, helt lugnt, och magen blir värre än en basketboll i hårdhet..... Många gånger på dagen, flera gånger i veckan, inget ovanligt här hos mig iallafall:D


men om du är orolig kan du ju ringa och kolla upp det!
 
Sv: Sammandragningar

Sådär får jag också... Igår låg jag bara i sängen, och då vart magen stenhård! :crazy:

Jag ska snart till BM, ska fråga då. Blir det värre så ringer jag! :D
 
Sv: Sammandragningar

Jag tror inte det är något farligt, min BM säger att det är som att livmodern tränar inför kommande förlossning och bebis får lite massage, men det känns rätt läskigt när det drar ihop sig sådär. Fast jag har dem så ofta att jag numera inte oroar mig för dem, bara de släpper hyfsat snart, däremot stackars sambon är ganska nervös för att det ska vara nåt farligt eller så....
 
Sv: Sammandragningar

Jag fick för mig att bebisen vart klämd när det vart sammandragningar, men mamma sa bara att jag var knäpp, och att det blir dem inte! :D :o
 

Liknande trådar

Övr. Djur Har postat innan om vår sjuka hamster som haft alla möjliga problem som en hamster kan råka ut för typ. Krokiga tänder som behövts...
Svar
1
· Visningar
1 046
Senast: Lyan
·
Hästvård Har en unghäst som är 4. Varit väldigt bunden till sin mamma trots att han tex varit iväg på lösdrift/bete ett år osv. Nu var det dags...
Svar
11
· Visningar
1 678
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Som jag skrivit om här under hösten så fick min gamla JRT somna in. Nu har jag beställt en fin liten urna för hennes aska och känner mig...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 605
Senast: Tokyo
·
Övr. Hund Jag har en 7 årig hane som jag nu behöver låta vandra vidare. Han har under hela livet kämpat med en rad sjukdomar och skador och...
2
Svar
33
· Visningar
5 448
Senast: Ava22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp