Sammandragning eller elakt magmonster?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Kalaspinglan

Trådstartare
Okej, dum fråga nummer 13 (eller var det 130?)... :o :o :o

Ibland har bönan några underliga yogaställningar som gör att magen spänner sig enormt, blir stenhård och det gör faktiskt ganska ont. Ungefär samma känsla som det jag upplevt som sammandragningar.

Hur vet jag vad som är vad? Eller behöver jag veta det, förresten? *S*

Sv: Sammandragning eller elakt magmonster?

Hola,
Låter som sammandragningar ... och nått du inte skall göra på ett tag...
mvh Eva

aahhh dumt svar nr 13...

Du menar barnet i magen gör typ Yoga?

mvh Eva

Oj, nu var jag nog lite otydlig... :o

Bönan är den där elaka saken som växer i magen, och ska pluppa ut i slutet av november (alltså inte jag som gör några yogaövningar, utan bebben)...

Jasså, ja, ja..
Det kan vara så enkelt att hon vänder på sig..
Då kan det kännas som hela havet stormar i magen och ibland kan det göra lite ont.
mvh Eva

Jag fick ofta sammandragningar när bebisen busade runt i magen.
Man kan få det av retningar på livmodern, vilket det ju blir när bebisen lever rövare.

Min Bm förklarade för mig att det känns som en sammandragning men gör ont istället så är det säkert en förvärk.Brukar gå över på en liten stund om man slappnar av.

Hade själv mera förvärkar förut men nu har bebisen vänt sig med huvudet neråt och börjar fixera sig och då har jag inte likadanda förvärkar längre.

Har 6 v. kvar till bf.

Senast ändrad av en moderator:

Jag fick ofta sammandragningar när bebisen busade runt i magen.
Man kan få det av retningar på livmodern, vilket det ju blir när bebisen lever rövare.

Då så... då förstår jag varför det känns som det gör. Och precis det du skriver har jag också upplevt, att när bönan lever om så får jag sammandragningar. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Anonymt nick, vet någon vem jag är så visa gärna inte det <3 Det här kommer bli jättelångt, men för att sammanfatta det hela lite så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
17 392
Senast: Brandgul
·
Småbarn Ett enormt känsligt ämne, och en situation som kulminerat idag. Jag har ont i magen och behöver ventilera med er kloka. :crazy: Min...
Svar
17
· Visningar
2 692
Senast: mul
·
T
Gravid - 1år Ja, som rubriken lyder, att skaffa barn och allt vad detta innebär. Jag sitter och har massa funderingar, och har haft en lång tid nu...
Svar
10
· Visningar
1 288
Senast: Tamzy
·
Avel Hmm under 20 år som egen uppfödare och jobbat på ett antal stuterier så har jag nu upplevt ett par händelser som gjort att jag funderar...
Svar
15
· Visningar
1 601
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama