Sammandragning eller elakt magmonster?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Kalaspinglan

Trådstartare
Okej, dum fråga nummer 13 (eller var det 130?)... :o :o :o

Ibland har bönan några underliga yogaställningar som gör att magen spänner sig enormt, blir stenhård och det gör faktiskt ganska ont. Ungefär samma känsla som det jag upplevt som sammandragningar.

Hur vet jag vad som är vad? Eller behöver jag veta det, förresten? *S*
 
Sv: Sammandragning eller elakt magmonster?

Hola,
Låter som sammandragningar ... och nått du inte skall göra på ett tag...
mvh Eva
 
Sv: Sammandragning eller elakt magmonster?

aahhh dumt svar nr 13...

Du menar barnet i magen gör typ Yoga?

mvh Eva
 
Sv: Sammandragning eller elakt magmonster?

Oj, nu var jag nog lite otydlig... :o

Bönan är den där elaka saken som växer i magen, och ska pluppa ut i slutet av november (alltså inte jag som gör några yogaövningar, utan bebben)...
 
Sv: Sammandragning eller elakt magmonster?

Jasså, ja, ja..
Det kan vara så enkelt att hon vänder på sig..
Då kan det kännas som hela havet stormar i magen och ibland kan det göra lite ont.
mvh Eva
 
Sv: Sammandragning eller elakt magmonster?

Jag fick ofta sammandragningar när bebisen busade runt i magen.
Man kan få det av retningar på livmodern, vilket det ju blir när bebisen lever rövare.
 
Sv: Sammandragning eller elakt magmonster?

Min Bm förklarade för mig att det känns som en sammandragning men gör ont istället så är det säkert en förvärk.Brukar gå över på en liten stund om man slappnar av.

Hade själv mera förvärkar förut men nu har bebisen vänt sig med huvudet neråt och börjar fixera sig och då har jag inte likadanda förvärkar längre.

Har 6 v. kvar till bf.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Sammandragning eller elakt magmonster?

Jag fick ofta sammandragningar när bebisen busade runt i magen.
Man kan få det av retningar på livmodern, vilket det ju blir när bebisen lever rövare.

Då så... då förstår jag varför det känns som det gör. Och precis det du skriver har jag också upplevt, att när bönan lever om så får jag sammandragningar. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag känner och tänker allt som man inte får känna eller tänka. Eller inte ska iallafall. Tillexempel så vill jag så jävla gärna kunna ha...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
5 872
Senast: Luff
·
L
  • Artikel
Dagbok Dethär är om den andra stora äckel händelsen som har hänt för mig. Och dethär är som jag skulle försöka skriva det jag kan och kommer...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
7 456
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Inspirerad av @parellikusken och hennes kloka dagboksinlägg, för jag känner att det är så himla viktigt att dela med sig om vägen ut...
Svar
10
· Visningar
1 419
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 703
Senast: Cocos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp