Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja , jag vet vilken sort jag kommer ha men inte näringen i det. Det får jag inte reda på förrän om några månader. Men man ska vara förberedd och inte bara hafsa igenom vilket foder man ska ha.
Jag ska ev börja ge min häst Krafft Ponny till hösten. Men var finns det för jämförbart från andra fodertillverkare ? Nån som har koll ?
Jag ska ev börja ge min häst Krafft Ponny till hösten. Men var finns det för jämförbart från andra fodertillverkare ? Nån som har koll ?
Astael, det är jättebra att sätta sig i i hästens behov och olika sätt att tillfredsställa det i god tid.
Om hästen är den som du skrivit om i en annan tråd som har haft fång ett par gånger så är nog KRAFT ponny ett direkt olämpligt foder. Det innehåller närmare 70 % spannmålsprodukter. Just stärkelse, som finns i spannmål, är det klokt att undvika eller minimera för fånghästar.
Om inte grovfodret skulle räcka att för tillfredsställa hästens behov så är det bättre att lägga till fiberrika och fettrika fodermedel eller kraftfoderblandningar med så litet spannmål som möjligt. HH
Av Kraffts foderrådgivare fick jag reda på att jag skulle ge antingen Krafft Ponny / Krafft Grov. Men eftersom han lätt gick upp i vikt tyckte hon att det var bättre alternativ . Vad har du för alternativ på färdigfoder ?
Alltså, det är så stoooor skillnad mellan krafft Groov och Krafft Ponny vad gäller näringsinnehåll, så jag börjar snarast undra VAD din foderrådgivare håller på med...Av Kraffts foderrådgivare fick jag reda på att jag skulle ge antingen Krafft Ponny / Krafft Grov. Men eftersom han lätt gick upp i vikt tyckte hon att det var bättre alternativ . Vad har du för alternativ på färdigfoder ?