Samma sadel till flera hästar?

Har aldrig testat det själv. Har fått uppfattningen att det krävs en bra balans för att rida i damsadel. Hur känns det att rida sittande så?

Om det vore så enkelt :rofl:. Har ett handikapp som bla gör att jag har balansproblem.

Jag känner en sadelmakare som är specialintresserad av just damsadlar.. om nån är intresserad så kan ni ju pm:a å få hennes nummer :)

:o jag var säker på att ansür va bomlös.. men att man ändå på något vis var tvungen att måttbeställa den.. så du har säkert rätt.. den är nog som american flex då..

Liknande trådar

Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
488
Senast: iNHALE
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 058
Senast: iNHALE
·
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre...
2
Svar
33
· Visningar
1 672
Senast: Murray
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
524
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur