samma klass??

L

lilltrasken

jag undrar om en häst/ponny får starta 2 gånger i samma klass, men med 2 olika ryttare??

Sv: samma klass??

Nja, jag tror inte det. Det får man inte på min ridskola iaf, tror det är för att om man tävlar L:A 4 t ex, så blir det ganska utmattande för hästen. Det har iaf jag hört, men kan kolla upp det om du vill? :)

Ok! Ska genast börja leta efter info om det där. Borde stå i TR.. Hm.. får checka de!

Japp! På ridskola brukar man tydligen få göra det, men på större (utanför klubben) får man inte det. Så stog det på några hemsidor som jag kollade in!

Jo, ponny/häst får starta 2ggr i samma klass. Detta gäller i alla fall på lokal nivå, det kan kanske vara skillnad högre upp i klasserna. Däremot får en ponny/häst endast göra tre starter/dag på lokal nivå.

men gäller det i dressyr också?? eller ä de bara på hopptävlingar??

Tror nog att det bara är i hoppning, om man rider t ex. L:C på klubbtvl. så är det nog ingen fara, men bla. L:A 4 blir nog ganskas jobbigt! (Har tävlat L:A 4 på min ridklubb)

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
586
Senast: Mli
·
Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
828
Senast: Fiorano
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
927
Senast: Ketrawzc
·
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 019

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • DIY hästvård
  • Atletix

Omröstningar