kolblakkur
Trådstartare
Är nyfiken på hur ni resonerar: tycker ni att en box på 14 kvm ska ha samma kallhyra som en på 6 kvm? Varför/varför inte?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är nyfiken på hur ni resonerar: tycker ni att en box på 14 kvm ska ha samma kallhyra som en på 6 kvm? Varför/varför inte?
Varför går du på mig? Jag har inte lagt någon egen åsikt i min frågeställning.Vill du ha olika prissättning efter hur stor hage hästen går i, hur mycket staketet kostar att sätta upp ocu underhålla, hur mycket vatten hästen dricker mm mm
Varför går du på mig? Jag har inte lagt någon egen åsikt i min frågeställning.
Absolut. Stallägaren hade kunnat göra två mindre boxar istället för en stor. Som exempelSka man behöva betala dyrare för sin stallplats enbart pga att man har en stor häst (behöver större box) istf en liten ponny?
Absolut. Stallägaren hade kunnat göra två mindre boxar istället för en stor. Som exempel
Men om du tar 1000kr per box och du har 3 storhästboxar. Halvera dom ner till ponnysize och få 6000kr istället för 3.Boxarna lär ju finnas långt innan de hyrs ut. Vem nybygger boxar i efterhand, i takt med att hyresgäster hör av sig och sen ändrar om boxytorna mellan varje ny hyresgäst?
Jag upplever att större hästar ofta sliter mer på inredning och mark. Därav kan jag tänka mig olika kallhyror beroende på storlek på häst. Kanske även beroende på boxstorlek.