Samma IP-nummer...

Sv: Samma IP-nummer...

Så att genom att spoofa att du sitter på adminens nät (antar att du tunnlar in dig genom NAT:en först?) så kommer man automatiskt in som admin på ett forum? Coolt :)

@tifo: Det var innebörden av texten som stod ovanför det du påpekade :)

de flesta vet nog inte hur man fejkar en ipadress, dessutom så håller routrarna i nätverk reda på nätverkskortens mac adress....

Men det är väl så att den som är ägare för t.ex. bredbandet från spray, också är den som är ansvarig för hur det används.

t.ex. så har ju föräldrar blivit anmälda när deras barn misskskött sig på nätet.

Du vet inte ett skit om vad jag har för kunskaper eller vem jag är, om jag har flera nick och i så fall vilka. Du vet inte heller vad jag har för bekantskapskrets och vad vi kan ställa till med, och det ska du vara tacksam över.

Vad ni kan ställa till med:
Skriva korkade saker på forum för att skrämma det fåtal som förstår mindre om datorer än ni själva.

de flesta vet nog inte hur man fejkar en ipadress, dessutom så håller routrarna i nätverk reda på nätverkskortens mac adress....
Och det finns mjukvara som byter MAC adress varje gång som nätet loggas in på också, det är meckigt att få allt sånt att funka och inget som gemene man ger sig på bara sådär, men när man lärt sig tekniken så är den väl fungerande. Och, nej, det går inte med fabrikstillverkade kort med den mjukvara jag vet om utan det är lödpenna och handarbete som gäller.

Och modern utrustning kan hålla reda på från vilket uttag datorn anslöts, oavsett MAC-adress. För övrigt vill jag gärna veta vem som bygger nätverkskort själv, istället för att köpa ett tillverkat i fabrik :rofl: (Du borde nog kolla upp din mjukvara för övrigt, om den nu är så kass.)

För övrigt vill jag gärna veta vem som bygger nätverkskort själv, istället för att köpa ett tillverkat i fabrik :rofl:

Det här låter rätt korkat iom att varje tillverkare har en unik tillverkar id som är de 24 första bitarna i MAC-Adressen.

Vill man verkligen inte visa sin MAC-adress (who cares?) tycker jag det är roligare att sätta en repeater mellan. Rätt lätt att bygga, och att byta ut de bitarna i varje MAC-frame är enkelt jobb. XOR :angel: Fast nevermind, wannabees är roliga :rofl:

Akta dig för ride on! Om du är dum kan han skicka ett mail till dig och därmed skicka din dator till datorhimlen!!!!! :eek:

Mata inte trollen.

Liknande trådar

Samhälle Jag har fått ett problem. Eller fått och fått... Har haft detta problem tidigare! Sommaren 2009 köpte jag och dåvarande pojkvän hus i...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
11 485

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka