Samla notiser

TheRedLightning

Trådstartare
Jag undrar om det går att samla notiserna, t ex när det är många som gillat samma inlägg. Idag blir det en notis för varje användare. Funderar om det är möjligt att som t ex på facebook där notiserna samlas när det är många som gillat samma inlägg.
Vet inte hur enkelt eller svårt det är att fixa, och jag tror det skulle underlätta lite att navigera bland notiserna, speciellt på mobilen.
Även om det kanske inte går att fixa nu, kanske det kan vara något på långsikt?

Jag tycker det vore en bra idé. När jag har många notiser för att många har gillat mina poster så orkar jag inte alltid scrolla ner och kolla ifall att det ligger några taggningar eller citat och väntar.

Att samla gillningarna vore super tycker jag.

Jag tycker det vore en bra idé. När jag har många notiser för att många har gillat mina poster så orkar jag inte alltid scrolla ner och kolla ifall att det ligger några taggningar eller citat och väntar.

Att samla gillningarna vore super tycker jag.
Det är precis av den anledningen som jag också funderat ifall det går att samla just gilla notiserna. Bara idag hade jag 21 notiser, hade inte orkat scrolla igenom alla på mobilen, men via datorn går det lätt och snabbt, men kan tänka mig att vissa kan nog ha betydligt fler notiser beroende på hur aktiv man är tror jag. :)

Högst upp på sidan, i det gröna klibbfältet hittar du ett öga mellan ! o ditt nick. Klicka på det så får du upp alla trådar med svar som du fått notiser om (oftast fler t.o.m.)
Vill du kolla gillanden så fäll ner rullgarinen från din nickbild o tryck sedan på "gillanden du mottagit.

Högst upp på sidan, i det gröna klibbfältet hittar du ett öga mellan ! o ditt nick. Klicka på det så får du upp alla trådar med svar som du fått notiser om (oftast fler t.o.m.)
Nej, det är till bevakade trådar?

Vi vill ju inte kolla på alla gillanden vi mottagit. Vi vill att alla gilla ska slås ihop till en notis. Så att man inte missar taggningar och citat när man sitter på mobilen.

Är du med?

Vi vill ju inte kolla på alla gillanden vi mottagit. Vi vill att alla gilla ska slås ihop till en notis. Så att man inte missar taggningar och citat när man sitter på mobilen.

Är du med?
Aha, surfar nästan aldrig på buke annat än från datorn, de gånger jag går in från mobilen eller platta så läser jag bara.

Är du med?
Enklast vore ju om det då fanns en rubrik om tagningar på samma sett som det finns gillanden, har jag uppfattat det rätt då?

Jag har vid närmare eftertanke också missat taggningar när jag inte lyckas följa notiserna kronologiskt utan gått över till att kolla bevakat.

Vill du kolla gillanden så fäll ner rullgarinen från din nickbild o tryck sedan på "gillanden du mottagit.
Ska man ha upp notiser listan får man gå in i notiser-rullmenyn och sedan längst ner till vänster står det "visa alla". På datorn funkar det, men det blir väldigt rörigt ändå när det är många gilla notiser och de grötas ihop med kommentarer notiserna.
På mobilen kan jag knappt komma på den sidan, då min upplösning på mobilen inte är gjord för sidan.

Det jag vill är att det ska bli enklare att få en enklare överblick över notiserna, så man lättare ser vilka som är gilla (alla gillade på samma inlägg samlat i en notis) och sedan kan urskilja dem bättre.
Om du har facebook, så borde du känna till hur det ser ut när många gillar samma inlägg. Det är den funktionen jag är ute efter här på buke med gilla-notiserna. :)

Tyvärr är det inget som går att lösa snabbt och enkelt, att gruppera notiser.
Nu vet jag inte om det är till mycket hjälp men om man snabbt vill se alla notiser kan man klicka på notiser-flaggan två gånger, jag förstår att det inte är det du skulle vilja ha.
Ett annat alternativ är att slå av notiser för exempelvis gillanden, kanske inte så bra, men möjligheten finns här:
http://www.bukefalos.com/account/alert-preferences

Jag lovar dock att titta lite närmare på detta, kanske det kan komma en lösning längre fram, med en ny version av forumet.

Tyvärr är det inget som går att lösa snabbt och enkelt, att gruppera notiser.
Nu vet jag inte om det är till mycket hjälp men om man snabbt vill se alla notiser kan man klicka på notiser-flaggan två gånger, jag förstår att det inte är det du skulle vilja ha.
Ett annat alternativ är att slå av notiser för exempelvis gillanden, kanske inte så bra, men möjligheten finns här:
http://www.bukefalos.com/account/alert-preferences

Jag lovar dock att titta lite närmare på detta, kanske det kan komma en lösning längre fram, med en ny version av forumet.
Nej, jag är inte ute efter något som kommer kunna fixas "pang tjoff", var därför som jag även skrev "Vet inte hur enkelt eller svårt det är att fixa, och jag tror det skulle underlätta lite att navigera bland notiserna, speciellt på mobilen."

Jag är helt klart för en lösning i framtiden, jag tänkte mer att det kanske kunde vara en vision att sträva efter till framtida uppdateringar. Vet att det är ett gissel med alla koder osv. :)

Jag undrar om det går att samla notiserna, t ex när det är många som gillat samma inlägg. Idag blir det en notis för varje användare. Funderar om det är möjligt att som t ex på facebook där notiserna samlas när det är många som gillat samma inlägg.
Vet inte hur enkelt eller svårt det är att fixa, och jag tror det skulle underlätta lite att navigera bland notiserna, speciellt på mobilen.
Även om det kanske inte går att fixa nu, kanske det kan vara något på långsikt?
Vilken jättebra idé! :up:

En annan variant kanske vore att dela upp notiser för gillanden och notiser för citat och taggningar. Har man många notiser är det drygt att bläddra igenom alla. Då skulle jag gärna vilja ha citat och taggningar för sig för dem kan man ju förväntas svara på - medan det inte är lika viktigt att kolla vilka som gillat. (Jag veta att man kan stänga av det helt men det vill jag inte),

Liknande trådar

Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
480
Senast: Krålus
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 552
Senast: Tilly_85
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 894
Senast: Roheryn
·
Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
473
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama