Yrja

Trådstartare
Igår födde min misse sina ungar hos min andra misse och hennes ungar. På samma lilla plats trängdes de alla 7. Nu sköter de dem tillsammans och M både tvättar, kelar, kissar och diar T's 3 veckorsbebisar. :) T vaktar mest och lägger sig ibland hos dem.

Tur att M hade T när vi jobbade. Hon har fått agera både barnmorska och amma. :D Roligt att se hur två katter som hatade varandra så i början plötsligt delar både låda och bebisar. :bow:

Sv: Samarbete

Se bara till att de nyfödda kommer till ! Risken är att de större krabaterna puttar bort dem !

Vi har för övrigt tre kattor som delar boende och ungar ! De är ljuvliga.

Det ska jag tänka på. Har tittat mkt på dem och mamman till de små har i regel bara singa ungar diande. De har hittills inte puttats bort, de stora äter mest på sin egen mamma också. Så de vet vem som hör till vem iaf.

Jag tycker dock att de andra (3 veckors) jämt låg o snuttade när de var små. De här ligger mest vid tuttarna och sover, eller i en klump brevid. :) De stora tvättar på dem och försöker ibland få dem att leka - lyckat. Men de små är bra på att säga ifrån.

Här sitter ena prissen och försöker vara med i sovklumpen. :D Ser lite vilsen ut.
Vilse.jpg

Familjen samlad - alla ligger hos sin respektive mamma, de små ligger bakom/under T.
Familjen1.jpg

Matdax - de små syns liite lite vid mammas mage. Som sagt - de söker sig till rätt mamma.
Familjen3.jpg

Inatt har familjen fö flyttat (kl 05.00 i morse) till en grotta under köksbänken istället.

Fler bilder:

Låssasmamma hjälper lillkillen o kissa.
http://i74.photobucket.com/albums/i270/tintilar/Katterna/Kissad.jpg

Syster och bror.
http://i74.photobucket.com/albums/i270/tintilar/Katterna/3veckor.jpg

Leka!
http://i74.photobucket.com/albums/i270/tintilar/Katterna/slss.jpg

Jojomänsan!
IMG_2548.jpg

IMG_2083.jpg

Jag skrev fel, jag menar att mamma katt ser ut som min gammelkatt Måns och den översta kattungen ser ut som Måssekatt gjorde när han var bebis. Han var mer grå då!

//millus- får starka vill-ha känslor av söta kattungar

*kl*

Ohhh, kattungar!!! :love: :love:
Tänk, det var hela tio år sedan min katt hade bebisar, nu är hon steriliserad... :(

Åh vilken härlig kille. :) Tindras bror är lik honom, tyvärr bytte han till ett annat hem förra året. Han trivdes inte med vår nya dam (den långhåriga) och med flytten till landet.

Om den lille grå blir lika vacker som din Måns så kommer jag garanterat att ha honom kvar. :D

Jag vill se fler bilder på dina ungar och om du inte vet vart du ska göra av den lille grå så vet du vart du har en dreglandes millus med familj!!!

//millus- i saknaden av en försvunnen Månsa

Är din gammel inte kvar? :eek: Men nej va tråkigt. :(

Den grå mamman är min sambos katt och han har svårt att lämna bort dem, han vill ha kvar "sina" ungar. Men om vi hittar ett riktigt bra hem åt någon av dem så vore det ju eg bra. :D Vill du ha han? ;)

Har tyvärr inte så många nya bilder inne. Får ta nya idag. ;) Visa gärna mer på Måns. Verkligen härlig misse!

1 vecka och 5 dgr gamla.
phpsyq1jy.jpg

Leker, 2 veckor gamla.
phpacjvjt.jpg

Joo, gammelkatten Måns är här, han ligger på mina ben o dreglar just nu! Det är min honkatt Månsan(fantasi med namn...) som försvunnit. Du kan läsa om henne i min tråd på katt!

Jaa, jag vill ha den lilla kattungen(eller köpa) men jag tror min man säger nej...Och gammeln också, han är tretton år och lite stel så han orkar nog inte nån kattunge..Men sugen är jag, det måste erkännas. Det var längesen jag såg en sån söt unge!

//millus- uppmanar, ta nya kort på liten kisse!

IMG_0986.jpg

När Måns fyllde tretton i februari så köpte jag en tårta till honom med texten: Grattis Måns!!! Jag är så fjantig:p

//millus=)

Jaha, jag ska läsa den. Måns var också riktigt fin. :bow: Haha, jaha! Men du, Måns är ett väldigt bra kattnamn. Vi hade en grannkatt som jag inte ens vet vad den hette. Jag kallade den som det kändes och det blev Månsen. Lilla Månsemånsen.. :) Det var en go katt det! ENORM, långhårig (raskatt i) och grå. Följde med mig till skolan och mötte mig på hemvägen. Hittad på Gotland eller Öland en stormig kväll och stnnade hos nya familjen som sen flyttade hit.

Haha, en sån tårta skulle jag nog också köpa om jag kom ihåg. :D
Bilder kommer i helgen eller på mån! Vill gärna se mer av dina.

Oj jag trodde att denna tråd var borta! :o
Har tyvärr bara gamla bilder men kan ta lite nya sen..

Stora syskonen bara växer... - Evita har normalt inte dubbelhaka..
phpxfn6aa.jpg

Radar sover fortfarande gärna på ansiktet.B]
php78igwg.jpg

Och han är alltid barnvakt åt de små.
phpl8gxwf.jpg

Tindra diar både sina och Miras då och då..
Tindradiar3ungar.jpg

Och det gör Mira också.
Miradiaralla.jpg

Sover.
Allasover.jpg

Hur är det med dina missar? Bilder?

Alltså, jag är helt galen i din gråa, den som alltid sitter mitt i. Är han till salu? Han är nog det underbaraste jag sett!!!:love:

Mina katter mår bara bra. Månsan är forfarande spårlöst borta och mitt hopp är om att hon ska komma tillbaka är också borta:cry:

Jag vill se fler bilder på allihop, men allra helst på den gråa...Den är så lik min gamla Måsse-gubbe(Måns, kärt barn har många namn)

//millus=)

Här kommer några bilder på mina killar:

Ferguson tittar på solnedgången:
IMG_5315.jpg

Måss the boss är kelig:
IMG_5250.jpg

Och en till på kelig Måss, kunde inte välja mellan bilderna:
IMG_5251.jpg

//millus=)

Liknande trådar

Katthälsa Jag har skrivit om att Kjellie grävt i min mans stora chilikrukor. Jag har tänkt att han antagligen är osäker/stressad eftersom han nyss...
Svar
6
· Visningar
1 558
Senast: Bapelsin
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449
Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 310
Senast: Otherside
·
Övr. Katt Alltså min granne, hon ger mig gråa hår! Jag har två underbara kattgubbar som flyttade hem till mig i somras när deras husse dog. De är...
2
Svar
30
· Visningar
7 239
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar