Eller så är du gammal o feg o då är Habina gammal o feg också!:devil:

Ha! Jag kan väl inte vara feg när jag ständigt hoppar högre hinder och svårare övningar. :p

Sedan att jag börjar senare i livet jämfört med er andra ska väl inte ligga till last? Bara för att mina föräldrar vägrade kuska runt på tävlingar. ;)

"Och där gick starten för jagärsenastistarten, 2016 års upplaga! Vem ska bli den spännande vinnaren som i år vinner groomingpriset 2.0. (för er oinsatta så är det en uppgradering från att vara fios hästskötare till att i år äntligen få vara Novalis 1:e skötare!!)"

Men hördu @Marvin visst fasen var det dig jag pratade med idag? Vi pratade om skäckar och vita ben och när jag körde hem sen kom jag på att jag svarat dig i nån annan tråd om just detta! :D
Hur gick det för dig? Jag höll som bäst på att rida fram/titta på fåren (vi hade lite olika åsikter om vad som var mest lämpligt - fåren var ju mycket roligare än att trava runt tyckte min drulle ;)) när du red så jag såg inte så mycket.

Men hördu @Marvin visst fasen var det dig jag pratade med idag? Vi pratade om skäckar och vita ben och när jag körde hem sen kom jag på att jag svarat dig i nån annan tråd om just detta! :D
Hur gick det för dig? Jag höll som bäst på att rida fram/titta på fåren (vi hade lite olika åsikter om vad som var mest lämpligt - fåren var ju mycket roligare än att trava runt tyckte min drulle ;)) när du red så jag såg inte så mycket.

Nej, vi pratade inte om skäckar och vita ben idag, det var en annan gång!

Min var så fin i Salty Cupen! :love:
Sen till 90-klassen tappade hon koncentrationen och vi fick en del konstiga språng, men felfria där med.

Vi var också iväg igår, fast i Borås då! Träningen gick jättebra, tyckte redan vi hade bättre flyt och känsla efter förra helgen. Jättekul! Uppridningen på em gick lite sämre: Lite bensinstop hos hästen och lite mesridning från ryttaren så vi stoppade på tre hinder och vid det senare fann jag mig ståendes i ena stigbygeln och kände inte att jag kunde komma tillbaka i sadeln så jag typ klev av :P Jag fick dock hoppa upp igen och då red jag bättre och vi avslutade bra. :)
img_3056.jpg

img_3152.jpg

img_3070.jpg

Nu blir jag nojjig... Hästen har vilat 1 1/2 vecka, kommer hoppträna ons, åka på egen banhoppning tors, köra fre och lör.

Vi är inte redo för terrängträning på sön. :nailbiting: :arghh:

Liknande trådar

Hästvård Ifjol tappade mina två ponnyer massa i vikt. Gjorde träckprov, bytte hö osv utan resultat. Tog ut veterinär som gick igenom dem med...
Svar
13
· Visningar
2 404
Senast: TinyWiny
·
Hästmänniskan Ursäkta långt meddelande. Skulle bli jätteglad om någon orkade läsa igenom allt och dela med sig av sina tankar. Livet som hästägare...
Svar
18
· Visningar
2 907
Senast: Teilani
·
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 800
Senast: zoowie
·
S
Fälttävlan Hallå alla bukefolk. Jag har börjat smida planer för sensommaren/hösten att börja lite smått träna fälttävlan med min ponny. Hon har...
Svar
4
· Visningar
1 132
Senast: Hot Shot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama