Bukefalos 28 år!

Mariestad: 15/5
Borås (Målsryd): 22/5
Skaraborg (Häggum): 29/5
Gäsene: 11 el.12/6
Ljuslingsbacken: 15/6

Jag har bara anmält mig till Borås än så länge men Gäsene kan vara intressant också. har dock inte sett att anmälan kommit ut till den omgången ännu.
 
Jag är anmäld till Mariestad och Borås :) Satsar på Gäsene också, men har heller inte sett den anmälan ännu! Inte långt kvar nu!
 
I fredags tränade vi lite inför första omgången, jag har nämligen aldrig ridit Molly på öppet fält :angel:. Vi överlevde men jag kom hem med ett väldigt mörbultat lillfinger. Små jordplättar äter visst gula ponnyer så för att inte åka av när hon slog en tvärnit och vände halvt om i galoppen så drog jag handen i halsen och tänjde lite mer på mitt redan skadade finger. Förutom den incidenten kändes hon ganska kontrollerbar :)
IMG_20160506_203307.jpg


Däremot så såg hon lite ofräsch ut när hon travade iväg i hagen efter gårdagens skrittur. :(Förhoppningsvis så inbillade jag mig bara, stod lite dumt till så var knappast en bra vinkel för att se hur hon rör sig. Får ta henne en sväng på lina innan hoppträningen ikväll och kika.
 
Jag har avanmält mig från Hippo-omgången här på hemmaplan. Har en lite väl yster häst just nu så jag känner inte att jag reder ut en hel 80-bana i nuläget.
 
Jag fick avstå första omgången. Ponnyn vaccinerades i onsdags och reagerade med feber, öm hals och varbölder :arghh::yuck:. Så vi laddar om inför nästa omgång om två veckor istället.
 
Vi var på första omgången i Mariestad igår! Träningen gick riktigt bra, själva uppridningen gick lite mindre bra, men jag är nöjd och det var väldigt roligt! Bättre tempo till nästa gång, helt klart. Det kändes som jag red jättefort, men uppenbarligen inte :confused::D Sen märks det ju rätt tydligt att vi behöver mer rutin på det här, men det är ju därför vi är med :)
img_2811.jpg
img_2747.jpg
img_2735.jpg
img_2636.jpg
 
Nej, min häst är som sagt pigg som en liten iller just nu. Hon körde rodeo efter första hindret så det var nästan så jag åkte av. Sen var det full fart resten av passet. :D
Jag har anmält mig till Pay & Cross i Askim den 29/5 istället på den fashionabla höjden 60 cm.

Då ses vi i askim!! Jag rider 90
 
Jag rider inte Salty Cup i Bräkne-Hoby i helgen, men väl en P&C som går efter cupen. 90 blir det!!! Iiiiihhhh!!!! Spännande värre! Har hoppat alla 90hinder på banan och överlevt redan så förhoppningsvis överlever vi även detta... :D Perfekt uppladdning för vår första fälttävlan i sommar!
 
Nu tror jag att jag är anmäld till Övik 11 juni också. :) Har inte fått någon bekräftelse på mitt mail, men jag utgår ifrån att jag är anmäld.

Sedan får jag stå över resten av tävlingarna, måste invänta att lilla söta ponnyn får sin bebis. :love:
 
Jag rider inte Salty Cup i Bräkne-Hoby i helgen, men väl en P&C som går efter cupen. 90 blir det!!! Iiiiihhhh!!!! Spännande värre! Har hoppat alla 90hinder på banan och överlevt redan så förhoppningsvis överlever vi även detta... :D Perfekt uppladdning för vår första fälttävlan i sommar!

Vart går den P&C? Är det på samma bana? :)
 
Ja precis, H90 P&C går på samma ställe efter cupen. Fast vi får hoppa de läskiga stora hindrena ;) Tränade igår och fick hoppa några linjer som ska vara med i 90n (VA? STORA BANKEN? DEN HAR VI ALDRIG HOPPAT!!! ;)) och det gick superbra :D Nu ska jag bara inte få tävlingsnerver-blackout och sluta rida imorrn. Får se hur det går...

Nån mer som ska dit?
 
Ja precis, H90 P&C går på samma ställe efter cupen. Fast vi får hoppa de läskiga stora hindrena ;) Tränade igår och fick hoppa några linjer som ska vara med i 90n (VA? STORA BANKEN? DEN HAR VI ALDRIG HOPPAT!!! ;)) och det gick superbra :D Nu ska jag bara inte få tävlingsnerver-blackout och sluta rida imorrn. Får se hur det går...

Nån mer som ska dit?

Va? Ska stora banken vara med!?:eek::nailbiting:
 

Liknande trådar

Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 501
Senast: Hedinn
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
3 911
Träning Jag behöver tips, och jag varnar redan på förhand för att det kan bli långt. Jag har en sexårig ponny som jag har haft i ganska exakt...
Svar
15
· Visningar
3 004
Senast: Kiwifrukt
·
Trav Efter lite problem med galoppträningen för ett tag sedan insåg jag att problemet sitter i sadeln, jag la ut sadeln på annons men har...
Svar
3
· Visningar
2 305
Senast: Tagliabue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Ny valp med katt
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp