Bukefalos 28 år!

Fiorano

Trådstartare
Trodde väl aldrig att jag skulle starta en tråd på fälttävlan:D. I höstas tog jag mig igenom en startfälttävlan och ponnyn var aldeles till sig och tyckte att det var hysteriskt roligt. Det var faktiskt väldigt kul även om jag verkligen gör det med skräckblandad förtjusning. Blev hursomhelst jätteglad över att förbundet här ska köra en Salty Cup under sommaren och jag tänkte fortsätta utmana mig själv att vara med. Konceptet är fantastiskt med träning innan osv.

Är det fler som ska rida Salty Cup? Vad gör ni annars med era hästar, satsar ni vidare för att rida fätlttävlan eller gör ni bara SC som mig för variation och att det är kul?
 
Jag är för feg för att hoppa Hippo Cup (och tycker väl kanske det är lite väl för gamla ponnyn att hoppa), men på lunchen idag hamnade jag bredvid en av de som håller i Sugar Cup i mitt distrikt och han tyckte jag skulle vara med på nån av deras träningar. Passar det med resten av den planerade säsongen kanske det blir så :)
 
Jag hoppas kunna rida tre Salty cup i år. :)

Ft ser jag mest som ett sätt att variera träningen mer, få in konditonsjobb, få bättre galopp och bjudning i hästen. Sedan har själva terränghoppningen bra inverkan på mitt hoppmod, så planen är att fortsätta med Salty cup och/eller träningar.

Däremot tror jag att det inte blir något ft-kort, känns roligare att bara ha ft som kul grej.
 
Välkommen :D

Om min häst någonsin får vara frisk så vill jag absolut rida Salty Cup i Blekinge, åtm de två nära Skåne. Det är ett superbra koncept och som skrivare de flesta omgångarna o finalerna i Sugar Cup Skåne så inser jag vilken enorm utveckling det ger. Bäst!

Mitt "högsta" mål m min häst är att rida H90 på ett trevligt vis o kunna göra det "på vilken bana som". Jag är ingen tävlingsryttare alls utan gillar o tävla bara för att det innebär att jag o min lilla häst åker ut på äventyr tillsammans :D

Min häst är väl typ född klar att gå en H90 (väldigt okomplicerad) men jag vill rida Stilterräng, P&C, Salty Cup o massa sånt kul också. Och jakt! O tävla nån dressyrklass men bara en åt gången för det tar ju oftast sådan tid :D Hoppning vill jag inte tävla, jag hatar banhoppninghinder och galna hoppfolk på framhoppningen. Help. Men det kanske kommer om vi får hopptränat lite. Om hästen blir frisk.
 
Välkommen :D

Om min häst någonsin får vara frisk så vill jag absolut rida Salty Cup i Blekinge, åtm de två nära Skåne. Det är ett superbra koncept och som skrivare de flesta omgångarna o finalerna i Sugar Cup Skåne så inser jag vilken enorm utveckling det ger. Bäst!

Mitt "högsta" mål m min häst är att rida H90 på ett trevligt vis o kunna göra det "på vilken bana som". Jag är ingen tävlingsryttare alls utan gillar o tävla bara för att det innebär att jag o min lilla häst åker ut på äventyr tillsammans :D

Min häst är väl typ född klar att gå en H90 (väldigt okomplicerad) men jag vill rida Stilterräng, P&C, Salty Cup o massa sånt kul också. Och jakt! O tävla nån dressyrklass men bara en åt gången för det tar ju oftast sådan tid :D Hoppning vill jag inte tävla, jag hatar banhoppninghinder och galna hoppfolk på framhoppningen. Help. Men det kanske kommer om vi får hopptränat lite. Om hästen blir frisk.

Jag håller med om allt detta :D
Jag har lite annat att pyssla med så kan inte vara med på alla Salty Cup, men ska iallafall vara med på en som går på en bana jag inte varit på innan! Och så hoppas jag att detta ger så mycket självförtroende att vi vågar starta vår första H90 i Juli! Så får man bara se till att överleva banhoppningsmomentet... ;)
 
@the_connemara Håller så med om banhoppning! Ffa framhoppningarna. Jag hade faktiskt hellre startat fälttävlan på riktigt än att starta banhoppningstävling. Konceptet med att starta när en är redo och en förhoppningsvis ganska tom framhoppning lockar mycket. Nu lyckades jag inte ens hålla mig kvar på hästen på framhoppningen när vi startade startfälttävlan och då var jag ändå ensam därinne:D.
 
Jag har fortfarande en plan om att lura @the_connemara att hoppa min övervuxna ponny. Wish me luck

Vad smider du för ondskefulla planer :cautious:

Jag råkade ju faktiskt hoppa några nedgrävda stockar med brunisfavoriten. Var dock paralyserad av tankar på att hålla mig kvar där uppe så jag minns bara en :rofl: men jag hann inte bli rädd bara för att du lurade mig :p
 
Jag håller med om allt detta :D
Jag har lite annat att pyssla med så kan inte vara med på alla Salty Cup, men ska iallafall vara med på en som går på en bana jag inte varit på innan! Och så hoppas jag att detta ger så mycket självförtroende att vi vågar starta vår första H90 i Juli! Så får man bara se till att överleva banhoppningsmomentet... ;)

Är du också skåning? :)
 
Vad smider du för ondskefulla planer :cautious:

Jag råkade ju faktiskt hoppa några nedgrävda stockar med brunisfavoriten. Var dock paralyserad av tankar på att hålla mig kvar där uppe så jag minns bara en :rofl: men jag hann inte bli rädd bara för att du lurade mig :p
Nej men precis! Har för mig att du hoppade några språng på den andra ponnyn också? Alltså inte Myran men den du red första gången hos oss
 
har typ samma ambition som @the_connemara, förutom att H90 känns aningens för högt ;) hade det varit H80 så hade det inte varit några problem (med lite träning dvs) :p.
terräng är roligt, förutom att det är så långa sträckor mellan hinderna.. och stora läskiga hinder.. och att man inte har draghjälp... höjd är sällan ngt problem, är bara ryttaren som brister i mod och övertygelse :p

har inga tävlings ambitioner men det är ju roligt att komma ut :p, ska planera in lite program ridning så fort hästen bockat av sig all överskotts energi och jag fått lite mer magmuskler. kan ta ett tag ;). sen blir det terräng träning på pytte hinder och jakter till hösten :)
 
Nu har jag anmält till första sugarcupträningen här i dalsland! Stilbedömningen avvaktar vi lite med, ska överleva första träningen först :) Vi har ingen egen cup för storhästar/överåriga ryttare utan det är öppet för alla i mån av plats.

Jag rider cponny så 60cm hinder känns alldeles lagom när bromsen fungerar sådär ;)
 
Åhhh vad jag önskar att jag hade en häst att skutta runt terrängbana med! När jag äntligen har möjlighet att ha den där unghästen, då ska vi leka på terrängbanor när vi inte flamsar runt på dressyrbana :love:
 
När drar det igång för er andra? :bump:
14-15 maj i Ed
28-29 maj på Nuntorp, Brålanda.
18-19 juni i Ed
10 juli Regionsfinal på Baldersnäs. (är nog bara öppen för dom "riktiga" sugarcuparna dock)
 

Liknande trådar

Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 500
Senast: Hedinn
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
3 910
Träning Jag behöver tips, och jag varnar redan på förhand för att det kan bli långt. Jag har en sexårig ponny som jag har haft i ganska exakt...
Svar
15
· Visningar
3 002
Senast: Kiwifrukt
·
Trav Efter lite problem med galoppträningen för ett tag sedan insåg jag att problemet sitter i sadeln, jag la ut sadeln på annons men har...
Svar
3
· Visningar
2 305
Senast: Tagliabue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Ny valp med katt
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp