Saltad ridbana?

P

plutoaurora

Skulle vilja höra lite argument med för- och nackdelar till saltad ridbana. Vi är inte överens i vår klubb om vi ska salta eller inte. Själv tror jag inte att det kan vara bra för benen och hovarna på hästen. Vet nån nånting om detta?
Magdalena.

Saltet gör att ridbanan inte fryser direkt vid några minusgrader, taun först när det blir kallare än så.
Alltså, det är BRA för benen eftersom hästarna slipper gå på stenhård och bucklig ridbana.
Nackdel är att saltet kanske inte är så jättebra för huden, främst i karlederna. Man måste vara NOGA med att rengöra där varje gång man har ridit, kanske t.o.m tvätta/spola av benen.

Hellre salt än en ridbanan som inte går att använda tycker jag. Jag hade hellre spolat av ben och hovar, även undertill, än att skritta mig igenom vintern på stenfruset underlag
//L

Liknande trådar

R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 031
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 276
R
Relationer Jag skulle vilja höra lite hur andra tänker och gör osv! Men om det är en person i eran när het. Tillexempel en kompis eller nån ni...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
3 941
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 874
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar