eldione

Trådstartare
Hur snabbt ska en saltsten ta slut ungefär?

Hur mycket salt kan man ge om dagen om det är vanligt salt (med jod) till en häst på ca 165cm?
 
Sv: Salt

Min medryttarhäst får 1 msk salt varje dag eftersom han käkar upp sín saltsten på nolltid. Vet inte om detta är en okej dos dock. Han är ett halvblod dom är ca 160
 
Sv: Salt

Hej!
Jag ger min foderhäst lite mer salt än vanligt just nu eftersom han rent ut sagt gnager på sin saltsten, så jag har lagt ca en matsked i morgonburken och en i insläppsburken. Men jag tror att det kan handla om brist på mineral också så se över mineralerna i fodret.
:rofl:
 
Sv: Salt

Alltså han har ingen saltsten alls eftersom han äter upp den på en natt!!
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag letar febrilt efter ett lämpligt mineralfoder, ja eller ett mineralfoder och sen kanske rena mineraler att komplettera med. Nedan...
Svar
9
· Visningar
867
Senast: maddie202
·
Foder & Strö Tjo, ja även om det fortfarande är flera dm snö på backen så går ju tankarna mot sommaren 🙈 Lite nyfiken på era erfarenheter av olika...
2
Svar
30
· Visningar
2 330
Senast: Shixle
·
Foder & Strö Man skall höra mycket för öronen trillar av. Senaste påståendet jag har hört är att betfor enligt en bekant inte skulle vara bra för...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 602
Senast: MiniLi
·
Hästvård Min häst ska stå på box i alla fall en vecka med gips om hoven (broddtramp med främmande kropp). Vill nu har era tips för att hästen...
Svar
18
· Visningar
1 260
Senast: Andromedae
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hemstädning - hiss eller diss?
  • Valet i USA
  • Frukost på språng

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp