Cilla

Trådstartare
när kan man börja med korv och köttbullar och dyligt till småttingar?
och bröd?

Sv: salt!

Gör egna kötbullar utan salt! Då kan man göra de lagom minimala också.

Vi började ge sonen vår mat då och då när han var runt tio månader tror jag. (falu)Korv har han fått från det att han blev ett men det är väl vanligt att man ger det även tidigare.

Formfranska med leverpastej har vi gett från runt åtta månader tror jag. Gud vad man glömmer fort! :p

Gör egna kötbullar utan salt! Då kan man göra de lagom minimala också.

Och smala avlånga så kan små små händer hålla i och tugga i sig själva :idea:

cilla skrev:
tänker mest på korv.....
Nån korvbit ibland är inte farligt. Börja när ni känner er mogna för det. Alltså det är ju typ skit i allt, kolla på förpakningarna. Lithells har minst salt och jag tror t.om den korven (i falukorvsmodell) heter barnkorv eller familjekorv eller nått sånt.

Det är ju salt i rån och de finns ju ungar som tuggar på rån dygnet runt från 3 mån ålder.

Radet är i stort sätt helt saltfritt till 8 manader och därefter saltfattig mat. Sa fran 8 manader skulle jag anse att det är ok att ge mat med lite salt ngn gang ibland.

knapp lånade fel

Jag gör egen mat till Moa och har gjort korvstroganoff sen hon började äta mat typ, nån gång ibland sådär är nog ingen fara.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
494
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Vi har börjat potträning lite smått. Pottan vi har är lite för låg fram, så det blir mycket kiss utanför även om man försöker hålla ner...
Svar
6
· Visningar
657
Senast: Imogen
·
Gravid - 1år Vi funderar på att åka på en charter i vår. Men hur gör man med bilstolar? Vi kommer ha med oss en 8 månaders och en 3,5åring. Verkar...
Svar
14
· Visningar
600
Senast: Humla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka