Salsa foder..

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare CeciliaAndersen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 25
  • Visningar Visningar 4 838
C

CeciliaAndersen

Nån som använder sig av det? Vad tycker ni? www.salsafoder.se
Jag använder musli till mina hästar, men nu har många foderförsäljare i trakterna kring mig lagt ner och nu finns det i princip bara Salsa och krafft musli att välja mellan..

Sv: Salsa foder..

puttar lite..

är det ingen som fodrar med salsa?

Hej
Salsa är ett bra och prisvärt svensktillverkat foder. Det finns flera alternativ-
Salsa bas till ponnier och hästar i normalt arbete
Salsa x mix till dräktiga och digivande, unghästar, till sådana individer som behöver mer protein tex
Salsa hot till tävlingshäst som kräver mer än bara bas
Salsa havrefri till hästar som behöver ett havrefritt foderalternativ.
Känner du dig osäker ring produktchefen, jätteduktig och härlig tjej som kan hjälpa dig med alla frågor.
Jag har många nöjda kunder som använder detta foder.
Var i skåne bor du?

Mvh Rosenlund

Jag fodrar mina tre halvblod med Salsa bas, och är jättenöjd! Verkligen en prisvärd musli!

Jag bor i Norra Skåne..
Vi var och köpte Salsa Havrefri Mix idag :) Hästarna äääääälskar det ;D Ser väldigt fräscht och gott ut, tror absolut vi kommer fortsätta med det :)

Då min ena häst fick klåda i man och svans ( ej man-och svansskorv) började jag fodra med Isi-mix från Tyska Marstall. Fick dock smörja honom med AVS14 morgon och kväll. Sen gick jag över till Salsa Hotmix då han tävlade mycket. Nu går han på Salsa X-tramix och mår så bra av det. De sista tre åren sen jag började med Salsa fodret har han inte haft nån klåda och får jättefin päls och hud. Jag pratar mig varm för Salsamixerna och de jag "omvänt" är helt nöjda, och vill inte byta bort det. Dessutom är det bra att man kan byta mellan sorterna om hästen har olika behov, beroende på arbete.

*kl*
Börjar ge min häst Salsa bas nu i dagarna när hon ska in från betet. Hon är allergisk mot Krafft Pellets, så jag hoppas att hon tål detta. Har aldrig fodrat själv med müsli innan, men känner flera som gör det. Salsa var den müslin jag fastnade för av alla de sorter jag kollat på. Verkar väldigt prisvärd dessutom.

vi använder oxå salsa hot mix i vårt stall..är mycke nöjd me det.bra innehåll o ser är väldigt fräscht o luktar gott. lätthanterligt är ju oxå ett plus :)

Salsa hot till tävlingshäst som kräver mer än bara bas

Har ni kollat och jämfört innehållet i dessa två foder? Det är mer eller mindre EXAKT samma näringsvärde och exakt samma innehåll. En annan färg på påsen och lägg till ett "hot" och lägg på 1 kr/kg så säljer det bättre. Lättlurade är vad vi är.... :angel:

Hehe, såg det när jag skulle köpa det.. Så jag kom fram till att om jag tyckte hon behövde lite extra utöver basen så kan jag ge soja eller ngt. ;)

Trevligt att någon LÄSER på påsen :idea: och inte bara plockar en som låter fräckt eller försäljaren/företaget säger passar den och den typen av häst.

Sen att båda dessa sorter faktiskt har näringsvärden motsvarande vanlig enkel havre eller korn gör det hela ännu mer komiskt men det kan vi ta en annan gång. :D

*KL*

jag gav min häst salsa bas förra sommaren efter att han varit sjuk, han behövde komma upp lite i hull och behövde ett foder med inte alltför mycket energi i.
så basen funkade jättebra ihop med lucern mix! han åt friskt av det och la på sig utan att det märktes speciellt på honom att han fick kraftfoder utan motion.

mmm nu va det ju så att vi hade ute salsa personal o gjorde en analys av vårt grovfoder o sen gjorde hon foderstater till alla i stallet o hon rekommenderade salsa hot. men d e inte vi som betalar ändå utan har d i hyran så priset känns som det kvittar.:)

Ja, det är ju bara de som äger stallet då som blir lurade och Salsatillverkarna vinnare. :)

Fast i längden kan ju du bli förlorare när stallägarna inte får ihop inkomster med utgifter och höjer hyran för er.

Liknande trådar

Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
661
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
3 008
R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 156
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag upplever min häst lite öm i huden, pälssättning på gång gissar jag? Det är ju bara protein som det finns bevis för ökat behov av men...
Svar
2
· Visningar
328
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka