Sällskap till äldre hingst????????

W

windy

Tycker det är så tradigt att min B ponny hingst får gå ensam i hagen. Förra sommaren gick han med min C ponny valack på betet och det gick ganska bra, men i år var hingsten så hingstig att det gick inte. Måste han gå med ett sto eller det kan gå med en liten shettis valack? Kan han gå med ett sto som är dräktig? Någon som vet någon bra lösning?? I vinter ska han stå i utebox och där blir han ensam om jag inte hittar sällskap till honom. :cry:

Sv: Sällskap till äldre hingst????????

Jag tycker att du ska ta dig en funderare på om du ska ha honom som hingst! Om han inte är godkänd och skall användas till avel tycker jag att du ska kastrera honom. Jag undrar lite över om du har kunskap nog till att ha en hingst om du inte kan bedömma om han ska ha sällskap av en valack eller ett sto.

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 790
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 536
Senast: mars
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 309
Senast: Juli0a
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 705

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka