"säljes med fördelaktigt betäckningsavtal"

escodobe

Trådstartare
Den forMuleringen har jag sett i flera hästannonser, antar att det innebär rabatt på en viss hingt eller liknade - men VARFÖR gör man så?

Sv: "säljes med fördelaktigt betäckningsavtal"

Kan vara så att säljaren äger hingsten och där med kan locka en köpare med att få en betäckning på köpet. Kostar inte hingstägaren speciellt mkt men kan vara värt en hel del. Ung som utrustning medföljer, saker som man inte kan använda till ny häst och som man inte orkar sälja beg men som är dyrt om man måste köpa det nytt. :smirk:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 334
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 605
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Hur går det till? Det är inte aktuellt i dagsläget, men jag känner att jag längre fram vill ha något annat, lite längre bort från...
Svar
9
· Visningar
1 253
Senast: julgrisen
·
Samhälle Idag när jag var på Lidl och handlade efter jobbet så frågade kassörskan alla som handlat om de ville skänka 10 kr till barncancerfonden...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
7 611
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar