Sälja valp

810110

Trådstartare
Jag skulle behöva tips på vilka sidor ni brukar använda er av när ni ska sälja eller köpa hund.
Det är så att vi har en valp kvar att sälja och telefonen har tystnat helt. Ingen ringer på de annonser vi har ute. Så jag ska försöka hitta nya ställen att annonsera på. Var gav det bäst resultat för er?
 
Sv: Sälja valp

JAg tror ärligt talat att det mer beror på dödläge på valpmarknaden i stort.

Jag har några kvar, 12 veckor denna vecka.... Dessutom vet jag flera uppfödare som sitter med osålda valpar...
 
Sv: Sälja valp

Sluta prata om att ni har valpar, det suger i min valptarm. Jag vill vill vill ha valp.
Sambon tycker att det räcker med 2 hundar. :angel:
Jag som tänkte föreslå till honom att jag kan sluta jobba och vara hemma med hundarna på heltid. :angel: :D
 
Sv: Sälja valp

Ahhh.... lyxhustru.... ja det vore nått det...
Skulle själv inte ha några problem att vara hemma hela dagarna.
Då skulle det vara en baggis att ha en del osålda valpar kvar....
 
Sv: Sälja valp

Rasklubbarnas hemsidor har ju valpförmedlingar. Det är nog det bästa stället att annonsera för då är det ju rätt personer som ringer om de vill ha just den rasen :)
 
Sv: Sälja valp

Att få en eller flera valpar kvar, får man ju kallt räkna med som uppfödare och vara inställd på.

Rasklubbarnas valpförmedling, annonsering i hundsport och annons i lokaltidningarna. Om det är renrasiga valpar brukar ge bra resultat.
Är det blandrasvalpar, så får du väl annonsera på de vanligaste internetsiterna + i lokaltidningarna. Får du inte valpen såld, så får du helt enkelt ha den kvar.
Tänk på att börja vänja den vid koppelpromenader etc. Sådana kunskaper hos valpen gör den ju även mer säljbar.
 
Sv: Sälja valp

Det är en renrasig valp och det är inga problem för oss att han stannar ett tag till.
Men det brukar ju inte bli lättare att sälja, ju äldre valpen blir.
Valpförmedlingen har jag inte provat,ska kolla upp det.

Vi har haft två-tre stycken som ringt och sagt att de ska komma och titta. Bestämt dag och tid och sedan dyker de aldrig upp.
Ibland undrar man hur svårt det är att slå en signal och meddela att man har ändrat sig...
 
Sv: Sälja valp

Jag har när jag haft någon valp över satt ut en annons på Blocket och det har alltid fått snabbt resultat och BRA människor har hört av sej. Blocket har lite dåligt rykte i seriösa hundkretsar, men det är Sveriges största annonsmarknad så det är många människor som ser annonsen. Jag har enbart fått vettiga svar på mina annonser, och har jag fått något konstigt så har jag bara raderat det och skitit i det hela.
 

Liknande trådar

Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 920
Senast: Sesca
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
8 912
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 803
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 245
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp