Sälja till England?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare malena1
  • Startdatum Startdatum
M

malena1

Vi har fått ett bud från England via en tränare på Jägersro,på vår åttaåriga valack. Är det någon som vet något om travsporten i England? Vågar man sälja hästen dit? Vi är väldigt veliga men hellre säljer jag ju dit än till t.ex. Malta. Lite råd hade varit bra....

Jag skulle inte sälja till england/Irland som just nu ligger i startgroparna för att bygga upp travsporten..
De har viljan och ambitionen men än så länge inte empatin och förståndet... :smirk:

Jag har ju hört att Irland inte är bra men England har jag aldrig hört någonting om. Samtidigt vet man ju inte om han får det bättre om man säljer honom i Sverige. Helst hade jag ju velat ha honom kvar även när han blir pensionär men pengarna räcker ju tyvärr inte till :(.

hejhej

jag bor fn i england o allt jag kan saga ar att det ar ju precis som sverige - det finns bade bra o daliga stallen. det basta att gora ar val att forsoka kolla upp vart hasten skulle saljas, vad den nya agaren har for mal etc.

vilket omrade i england skulle det vara? jag kanner inte till sa manga stallen, men jag kanske kan forsoka hjalpa?

Haha, intressant. Jag visste inte att de ligger i startgroparna med mer seriöst trav! Själv har jag bott i Nordengland och sett deras hiskliga små gräsbanor uppe i dalarna i Cumbria och hur småpojkar kör taniga små krakar där...Menar ni alltså att de nu försöker etablera travsporten?

Jag vet inga detaljer ännu men pappa skulle försöka ta reda på så mycket som möjligt. Det vore ju snällt med lite hjälp och jag hör av mig så fort jag vet något mer.

jo, har du sett dom som bor i husvagn o reser runt o tavlar i trav - helt otroligt - 'scallies' typ som moderna zigenare??
ja, den har traden (inte zigenarna!!) e det forsta jag har hort om att det ska borja med trav har, vem vet, det kan ju bli intressant... hum...

Precis! Appleby Horse Fair i juni är också en syn med barnvagnar helt lösa uppe på flakvagnar! :eek: Vackra hästar som badas i floden innan auktionen dock...

Var i England bor du?

forlat att det tog sa lang tid - tappade bort traden... :o

jag bor i london (skitbra for att halla igang m hastar - inte...) men jag bodde i berkshire tidigare o det ar riktigt bra, for de har sa mycket pengar dar! :D

var bor de du funderar pa att salja till?

Var det någon mer än jag som såg reportaget om Malta på Vinnare häromveckan ???

Nästan alla våra proffs som var på plats intygade hur väl "malteserna" skötte sina hästar och hur stolta de var över dem. Att ha en häst i garaget är tydligen "finare" än att ha en sprillans ny jaguar. Själv måste jag säga att jag blev förvånad över hur välmående hästarna såg ut och jag skäms över vad jag tänkte om hästhanteringen på Malta innan jag såg programmet :o

Visst vore det kul om travet kunde etablera sig även i England. Ett reportage från England i "Vinnare" vore väldigt trevligt (om det nu finns några traventusiaster där överhuvudtaget förstås.......och då menar jag seriös travsport.....inga jippon !!!)

Alltid kul att vidga sina vyer :)

Höpp höpp!
Nåja... hanteringen är säkert bra i allvälmening... men ta du en titt på dopinglagar... Kika på banorna som är stenhårda och odoserade...ta även en titt på vart dessa hästar hamnar efter karriären! Att dra turister är kanske inte vad man hoppas ska bli bruntes pension.. :cry:

Jag hade en patient som jag bestämt avrådde ägarna förtsatt travträning, pga av div skador och slitage! Veterinär sa samma sak och "jag var sista chansen"... I mina ögon led denna häst svårt av träning pga. smärta!
Gissa vad jag kämde när denna häst såldes till Malta... och gissa vad jag tyckte när den startade 2 månader senare... och jag kan lova att inte ens JESUS kunnat läka hans skador på denna korta tiden... :cry: :mad:

Har en vän som jobbat där nere... Hon skulle aldrig rekommendera någon att sälja sin häst dit... om man bryr sig om hästen och inte pengarna vill säga...

Ja, ja....jag är som sagt inte alls insatt själv utan såg bara reportaget i "Vinnare" och hörde vad proffsen sa på tv....jag behöver alltså inte skämmas för mina förutfattade meningar om Malta ???, ....och NEJ....jag skickar inte mina hästar dit som pensionärer !!!!!!!!

..... åker gärna på en studieresa till varmare trakter just nu.........:smirk:

ok........jag trodde vi skulle få åka med stall Rosa, men det sprack ju :p

Du skulle se en del av dem jag har inne...

Brukar jaga in dem i hörnen när mina kompisar med spindelfobi kommer förbi... ;)

(För att nu sabba tråden ytterligare, kunde inte låta bli :angel: :angel: :angel:)

/// ghost

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 381
Senast: mamman
·
Katthälsa Nu börjar det dra ihop sig efter att katten plötsligt blivit mycket sämre i sin artros och spondylos i höft och rygg. Hon är bara 8 år...
Svar
11
· Visningar
830
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 129
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 277

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka