Sälja sin häst till rätt person

• Hästmänniskan
  • Trådstartare Trådstartare jennifervondahn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 1 156
J

jennifervondahn

Ja jag står i valet och kvalet om jag ska sälja min underbara ponnyhingst. Pga tidsbrist så skulle det kanske vara snällare mot honom att sälja men jag klänger mig fast och det är så himla jobbigt att ta det beslutet. Ni som gjort det, vad fick er att komma över det?

Sen ville jag kolla med er vad ni tycker är viktiga egenskaper hos köparen? Vad ska man kolla efter? Då min kille är född 08 så är han inte riden så jag kan ju inte titta på det heller..
Antagligen ska jag till köparens gård imorgon och hälsa på. Är det något speciellt ni brukar titta efter?

Usch det är inte alls kul att behöva ta ett sånt beslut!! :confused:

Mvh Jen

Sv: Sälja sin häst till rätt person

Det är inte lätt att råda dej i detta beslut. Men som du skriver, att du pga. tidsbrist funderar på att sälja honom.
Fundera ordentligt och gå sen på din magkänsla.

Det är svårt för utomstående att ge dej råd men jag tycker att du är klok som funderar på att sälja när du inte har tid med honom. Man får bara dåligt samvete när man inte hinner med och det mår ingen bra av, varken du eller pållen.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett dilemma som jag kanske kan bli klokare av med hjälp av er. Drömmen är en egen liten gård med välplanerad lösdrift. För att... 2
Svar
30
· Visningar
2 843
Senast: ako
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen... 2
Svar
36
· Visningar
7 918
Senast: Karamello30
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
3 022
Senast: Takire
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur... 3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 565

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka