Sälja och köpa begagnat, priser och annat...

Rufss

Trådstartare
Har fått mycket fint arvegods nyligen och känner att hemmet svämmar över, förråd behöver också en rensning och barnen vill sälja lite leksaker.
Det jag kan tycka är svårt är att sätta priser när man säljer. Självklart bedömer man skick men sen då, halva inköpspriset om en vara är i bra skick? Hur tänker ni?
 
Sv: Sälja och köpa begagnat, priser och annat...

För mig beror det helt på vad det är och hur fort jag vill bli av med sakerna.

Sålde mitt vardagsporslin + vardagsglas i helgen. Många delar och dessutom i felfritt skick så satte jag en prislapp på 500:- och det var sålt inom 5min och hämtat inom 20 ;)
Perfekt för mig som behövde platsen till mitt nya porslin.

Så vill man bli av med det fort är det billigt som gäller, annars får man ju lov att vänta på rätt köpare.

Jag säljer oftast billigt för att bli av med grejerna fort, det brukar bli en hel del pengar ändå av många bäckar små...
 
Sv: Sälja och köpa begagnat, priser och annat...

Porslin = billigt, billigt. (Om det inte är trendiga svenska klassiker, vill säga.)

Jag brukar sätta halva inköpspriset om det är i bra skick.
Sedan resonerar jag typ "Vad skulle jag betala för den här?" och sätter pris utifrån det.
 
Sv: Sälja och köpa begagnat, priser och annat...

Jo jag tänker ju inte sätta några fantasipriser, måste inte bli av med det jättefort men gillar inte när förråd är fullproppade:)
så får väl vara lite billigare på vissa saker
 
Sv: Sälja och köpa begagnat, priser och annat...

Ja jag är också inne på halva priset. Och tänka lite vad man själv skulle vara beredd att ge är ju också en bra måttstock förstås:)
 
Sv: Sälja och köpa begagnat, priser och annat...

Det beror vad det är för porslin också. Jag samlar på en serie från Gustavsberg som är rätt så okänd, varpå det inte är så många som är intresserade utav den. Det innebär också att det inte finns så mycket delar till salu. Jag är beredd att betala betydligt mer än nypriset för den serien. När jag hittar delar blir jag jätteglad! :D
 
Sv: Sälja och köpa begagnat, priser och annat...

Det förstår jag :D.
Porslin ska jag inte sälja alls utan kommer ges bort till en släkting som behöver.
 
Sv: Sälja och köpa begagnat, priser och annat...

KL
Pust börjar bli klar med sorterandet:cool: och prissättningen börjar klarna. Kör halva priset på det som är i bra skicka, har det som måttstock
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hur går det till? Det är inte aktuellt i dagsläget, men jag känner att jag längre fram vill ha något annat, lite längre bort från...
Svar
9
· Visningar
1 226
Senast: julgrisen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 170
Juridik & Ekonomi Jag och min partner har nyligen köpt hus. Jag säljer därför mitt nuvarande hus och lägger in hela vinsten och lite till i nya bostaden...
Svar
16
· Visningar
1 203
Senast: Human
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 965
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp