L
Lambi
Sv: Sälja/köpa häst...
Pratade en gång med en säljare i över en timme och sen kläcker h*n ur sig att hästen kostade betydligt mer mot vad de flesta andra valacker i den åldern kostar, det var tydligen för att ägaren ville ha det priset, den som svarade hade endast hästen där för träning. Ingenting hon sagt om hästen skulle kunna få mig att betala den summan, helt ordinär häst. Känns som om jag slösat bort den tiden och samtidigt har man ju pratat länge för att man trodde att det kunde vara något, då blir man ju oerhört besviken när det kommer ett fantasipris .
(4-årig islandsvalack, 4g, nyss inriden, påbörjad töltsättning 80' + röntgen och vet.)
Men när annonsen inte säger så mycket så vill man veta lite till, då passar mejl bra för att ställa några enklare frågor för att bli säkrare, innan man lägger ner mer tid. Tex om inte priset framgår är det bra att få veta det, det är faktiskt viktigt! Priset är ju inte det första man frågar efter på telefon eftersom säljare då oftast tycker att man är oseriös.Katinka skrev:Jag har precis varit ute i annonsdjungeln som hästköpare (hittade mitt underverk för någon månad sedan efter att ha tittat på ca 15 hästar) och personligen skickade jag ALDRIG mail till någon säljare utan ringde direkt istället. Tycker nästan det är lite oseriöst att maila?!
Och hade jag varit i säljarens situation så hade jag aldrig satt ut min mailadress...
Pratade en gång med en säljare i över en timme och sen kläcker h*n ur sig att hästen kostade betydligt mer mot vad de flesta andra valacker i den åldern kostar, det var tydligen för att ägaren ville ha det priset, den som svarade hade endast hästen där för träning. Ingenting hon sagt om hästen skulle kunna få mig att betala den summan, helt ordinär häst. Känns som om jag slösat bort den tiden och samtidigt har man ju pratat länge för att man trodde att det kunde vara något, då blir man ju oerhört besviken när det kommer ett fantasipris .
(4-årig islandsvalack, 4g, nyss inriden, påbörjad töltsättning 80' + röntgen och vet.)