Sälja hinder

token

Trådstartare
Jag har en liten fundering om jag ska börja sälja hinder. Bommar, hinderstöd, infångare, grindar osv...

Hur är marknaden för detta?? Ni som hoppar, köper ni hinder eller bygger ni själva?? Vad använder ni för längd på bommarna på träning?? 3 m eller 3,5 m???

VAD är det som skulle avgöra om ni köper färdiga hinder eller inte??? färg, pris???

Har tänkt lägga mig på priser under dom andra såklart :)

hoppar inte så jätte mycket men jag bygger själv så långt det går,
har ss hinderstöd och kommer inte gå tillbaka till trästöd igen :p de är på tok för tunga. bygger sockerbitar, grindar, murar infångare osv själv. för dyra att köpa.

(innan så hade jag avbarkade raka trästammar som bommar men har köpta nu (3m*10cm eller 3m*8cm, föredrar de som är 8 tjocka då de är mycket lättare att bära).

skulle jag köpa nya stöd så ska de vara stabila även på knaggligt underlag, lätta att bära, underhållsfria och billiga :p

Färdigt hindermaterial är dyrt men praktiskt! Vi hade halv-hemmagjorda hinderstöd i trä på förra gården, men använde dem sällan eftersom de var jobbiga att bära. Vi hoppar ju inte så högt, och använder oss mest av hoppblock och tremetersbommar. Blocken var dyra, men oj vad mycket vi har använt dem! Jag tror absolut att det finns en marknad om du kan sälja bra och smidigt hindermaterial till vettiga priser.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 315
Senast: Juli0a
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 995
Senast: kma
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 699
Senast: Lhas
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 386
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV