Sälja häst?

W

Warhammer

Vilken årstid är det bäst att sälja häst?
Blir priset högre på en viss årstid? (det var någon som sa det)

Sv: Sälja häst?

Jag har alltid för mig att det är på våren, början av sommaren.
Men det är väl olika :p

Inför tävlingsäsong, såvida hästen är i god kondition. Gärna tävlad några starter med bra resultat också samma säsong.

Promenadhäst året om. Fast kring jultider är väl inte det lättaste o sälja häst kanske :D

runt jul/vintern brukar det väl vara svårast, annars är det väl vår/sommar som är lättast, men man hör olika tips lite varstans, så jag tror inte det spelar så stor roll. Jag vet försäljningsstall som har stor försäljning i januari...

Håller med ovanstående talare...det är svårast vid jul/nyår, då är det nästan omöjligt...vet av egna erfarenheter.

Okej...för jag ska sälja min d-ponny och ska gå över till stor häst :)
Och har funderat när jag ska sälja honom :confused:
Men våren blir nog bra då har jag hunnit tävlat honom i högre klasser

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
470
Senast: MiniLi
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hösten är inte bara en omställning för oss människor – även hästar kan påverkas av årstidens förändringar. Många upplever att hästen kan...
Svar
1
· Visningar
434
Senast: Marita73
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 052
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 555
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar