Sälja häst till Norge

S

solbacka1

Jag håller på att sälja min hingst f -03
Jag har fått svar från Norge och nu undrar jag vad som krävs och vad man ska tänka på.

det blir som att sälja en häst innom sverige.
men dom i norge som köper hästen måste betala ett tull pris för att föra in hästen till norge.
du skall även ha friskhets intyg av distrikt veterin'ären.

det blir som att sälja en häst innom sverige.
men dom i norge som köper hästen måste betala ett tull pris för att föra in hästen till norge.
du skall även ha friskhets intyg av distrikt veterin'ären.

Tänk på att friskintyget får vara max 2 dagar gammalt.

Jag tror att det finns information på Jordbruksverkets hemsida hur man går tillväga för att exportera hästen.
Jag kan tänka mig att du måste ta ut en id-kontrollant först eftersom din häst troligen inte har något hästpass, men jag vet inte säkert.

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 893
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 277
Ekonomi & Juridik Ska besikta en häst. 5 år ingen skadehistorik. Den var röntgad som 3 årings UA. Export. Fått plåtar och godkända av egen vet. Säljes av...
Svar
15
· Visningar
1 291
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 875
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden