Finns säkert många som tar bättre hand om äldre hästar än jag då mina två var mina första gamla.Personligen så är jag av åsikten att vi bara har ett liv. Jag är emot att avliva ett friskt, eller funktionsdugligt, djur om det finns andra alternativ.
Jag väljer också att tro att det finns kapabla människor därute som kan ta väl hand om, och glädjas över en åldring. Alternativet innehåller för mycket bitterhet och misstroende. Varför skulle INGEN annan kunna göra ett lika bra, eller bättre jobb än mig? Det handlar dock givetvis att ha lite tur att hitta den där individen också.
Själv skulle jag kunna tänka mig att lämna ut min äldre på livstidsfoder, men inte sälja. Detta just pga skadehistorik (och ett livslångt åtagande vad gäller denna häst).
Jag har svårt att se bara att se att det finns mer än några enstaka som har kunskap om äldre hästar köper äldre häst, känner ganska många inom hästeriet sedan jag jobbade som hovis och ingen var intresserad av att köpa äldre häst undantag fanns på första ponny till barnet men även där var det bara enstaka, där i mot haglade förfrågningar om jag visste någon som var intresserad av en äldre häst.