Sälja eller inte sälja?

linnsan

Trådstartare
Kan verkligen inte bestämma mig för om jag ska sälja ponnyn eller inte.. Jag vill hålla på med avel och han är en valack så det blir ju liite svårt;).
Jag funderar på det fram och tillbaka och kan verkligen inte bestämma mej:/
Har även en arabvalack på 3 år men han ska jag behålla. Men vill köpa ett sto som jag kan ha till avel.
Hur har ni som sålt hästar klarat av det? Om jag säljer honom så vet jag att jag kan få rätt mycket för honom då han fortfarande är ung och är väldigt trevlig på alla sätt. Men hur bestämmer man sej?

Vet inte riktigt vad jag vill med denna tråd egentligen, men tänkte att vi kunde diskutera lite..

Sv: Sälja eller inte sälja?

Ingen som sålt häst och tyckt att det var svårt?
Hur bestämde ni er?

När man inte kommer nån vart så säljer man.När man inte har nytta av hästen man har & har så starka mål om att komma vidare & man inser att man måste ha annat hästmaterial för det.
Det är lätt när man väl bestämt sig, jag har sålt hästar som jag helt enkelt inte hade tiden eller personkemin att orka utveckla längre.
Nu funderar jag på att sälja min tävlingsvalack för att ha råd att utbilda mej, så är det, man måste prioritera.

Jag hade jätte svårt att sälja min nordis! köpte henne när hon var 3 och hon var då felhanterad.. jag jobbade med henne i 6 år och vi vann klubbmästerskapet i hoppning på 110!! (gissa vilka blickar man fick från halvblodsägarna :p) När jag funderade på att sälja henne så hade jag 2 hästar till plus att vi hade mycket iskolan och att jag jobbade extra på helgerna! så jag satte ut en annons och det var en mamma och dotter som köpte henne! Den dagen de kom med transporten var den jobbigaste dagen! Men efter 1 år så ringer mamman och säger att de ska ta bort henne! pga att de inte klarar av att hantera henne :mad: hon frågar mig om jag vill köpa tillbaks henne men jag säger nej, så i dag är min älskade Sabina i himeln! :cry: Tänker på henne varje dag och ångrar verkligen att jag sålde henne! så fundera verklogen om du ska sälja och om du inte kommer ångra dej! Med Facit i hand så önskar jag att jag aldrig hade sålt henne..

Jag känner att jag kan komma långt med hans utbildning och än så länge så är han bara 6 år. Har dock haft honom sen han var 1 så har haft honom ett tag och känner honom utan och innan och vet inte om jag klarar av att sälja.. Kanske ångrar mej jättemycket när jag sålt honom:crazy:
hmm.. Han är ju första hästen/ponnyn och det kanske alltid är svårare att sälja dem då?

Ja, det är ju det jag tvivlar på!
Kanske tror att jag säljer till ett jättebra hem och de verkar jättebra men sen så när jag sålt honom så blir de annorlunda och då kan jag ju inget göra.:(

nä den risken finns ju, men sen kan ju hästen få ett drömhem! :) i mitt fall var det mardröm men så är det ju inte säkert det blir. man kan ju begära att de testar honom ett par månader innan köp, och då vet ju både dem och du hur det funkar, vill då efter prov inte sälja då får du helt enkelt ta hem honom igen.

Ja, jag hade tänkt låna ut honom ett tag för att se så han trivs i det nya hemmet och att de passar ihop osv..;)
Får se hur jag gör..

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 328
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 551
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 071
Senast: Lavinia
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
884
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama