Sälja det som är gammalt...?

Mim

Trådstartare
Vi har nu köpt ett torp där säljaren tömde huset på det dom ville ha och lämnade resten, enligt överenskommelse.:)

Och kvar finns massor och då menar jag massor av gamla tidningar, Fickjournalen och liknande, böcker, kläder och originalförpackningar, där 9 av 10 tyvärr är tomma.

Vi har tänkt att vi skulle åka till återvinningen med allt, men då är det många som skriker att; Nej det får ni inte göra, det finns folk som lever för allt detta gamla :crazy:
Men ingen känner ngn av detta folk.:meh:

Mej kvittar det, men det känns som helgerån om det finns ngn som söker efter sånt här och så slänger vi det.
Så innan vi rensar och slänger, vet ni var man kan vända sej?

Och säg inte loppis, den enda härikring vill jag inte ha att göra med och jag vill inte sälja, bara skänka, annars slängs det.

Sv: Sälja det som är gammalt...?

Lägg ut grejerna på blocket eller på tradera. Min svägerska hade betalat bra för gamla originalförpackningar och tidningar i bra skick så är de det så ska ni absolut inte slänga det. Även lokala hembygdsföreningar kan vara intresserade av gamla saker så hör med dem också.

Är inte på FB på "det sättet" använder FB endast till att hålla kontakt med mina långväga vänner och till meddelanden.

Annonsera i lokaltidningen, en "kom och ta, på torsdag blir det tippen"-annons. Eller ring Myrornas, Missionsboden eller ngt liknande och be dem komma och ta vad de vill ha.
Jag är med i en facebookgrupp som heter "bortskänkes, bortbytes". Ett utmärkt forum för att ge bort saker. Sök på "bortskänkes så hittar du säkert en grupp i ditt område.

Men du kanske ändå kan hitta en säljes/köpes/bytes-grupppå facebook och annonsera trots att du inte använder facebook på "det sättet"?

Annars är väl Röda korset eller Myrorna eller Erikshjälpen eller annan liknande organisation bästa grejen.

Hör av dig till något produktionsbolag som producerar film och hör om de är intresserade av rekvisita? :)

Ring till en antikvitetsfirma - dom kan åka långt för att hämta grejor om du kan ge exempel på några intressanta saker.
Dom lokala auktionsfirmorna brukar också vara experter.

Om du vill göra dig besvär så kan du googla på t.ex nostalgimuseum eller liknande, dom brukar bli överlyckliga om dom får hämta fina saker att utöka samlingarna med.
Det finns fler än man tror "ute i buskarna"... ;)

Hembygdsföreningen i första hand, tycker jag. Jag vet inte om det finns mer än det du nämt men hört att det slängs massvis med gamla verktyg, redskap och andra prylar bara för att vanligt folk inte vet vad det är för något och vet dom det så vet dom inte hur dom ska sälja "skräpet".

En vän tömde sitt förråd och satt ut en skänkes-annons i en annonsgrupp på facebook.

Tjoff så var alla grejor borta, en kille kom och tog rubbet med sig :)

Tack för alla svar, ska kolla med en granne som jobbar på ett "museum", har inte ens tänkt i dom banorna. :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hur går det till? Det är inte aktuellt i dagsläget, men jag känner att jag längre fram vill ha något annat, lite längre bort från...
Svar
9
· Visningar
1 243
Senast: julgrisen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 109
Senast: Juli0a
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 458
Senast: Calmiche
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 287
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar