Salineros återhämtning tar tid

Sv: Salineros återhämtning tar tid

undrar om skadan verkligen har uppkommit i boxen, eller om det är pågrund av hennes ridstill/sätt :grin:

:angel:

Nej, men det är väl klart det är ridsättet. Det är därför hennes hästar håller så kort tid och nästan alltid är skadade. De är ju slut efter ett år i GP, och kommer ingenvart. Dessutom så vet ju alla att hennes hästar alltid är halta (stapplar ut från boxarna), hon misshandlar dem och de mår psykiskt illa.

Anky är den största inom sporten, hon är FANTASTISK. Hennes hästar håller år efter år, och de presterar på topp. Det är så typiskt att man alltid måste klanka ned på andra.. Se och lär istället.

Helt enig, folk kan vara riktiga taskmørtar.

så du tycker att hyperflexion är ok ?

Det är pinsamt lågt att insinuera att hyperflexion skulle ha något med Salineros boxskada att göra. :cool:

;) Krocket

jag undrade om skadan ingentligen har uppkommit av hyperflextion och att man säger att det är en skada han har "fixat" själv i boxen. läs vad jag skriver...

Jag läser vad du skriver och svarar på detsamma. Och jag anser att det är en pinsamt låg nivå du håller dig på. :cool:

;) Krocket

Håller med, det är ett helt förjävligt ridsätt och det finns inga som helst bevis för att det inte skadar hästarna rent fysiskt. Om inte annat så gör det de psykiskt.

Nu tror inte jag att skadan i manken beror på det men endå, man kan aldrig veta. Och det är inte heller någon nyhet att hästar som går GP och höga nivåer övht på sånna ställen ofta är skadade. Gäller givetvis inte alla men på väldigt många ställen så är det så.

Jag läser vad du skriver och svarar på detsamma. Och jag anser att det är en pinsamt låg nivå du håller dig på. :cool:

;) Krocket

Och det är lika pinsamt när folk tror att bara för det är toppryttare så vet dom precis vad dom gör och rider aldrig sönder hästarna. Har sett för många stora stall med toppryttare med ständigt skadade hästar för att förlita mej på att alla toppryttare sköter om allt på bästa sätt.

Förut trodde jag med att dom aldrig hade skadade hästar pga ridningen men den åsikten har jag verkligen inte längre.

Fast inte sakt att skadan på denna hästen inte är orsakad av hästen själv, har säkert hänt i boxen. Men man ska verkligen inte lita blint på toppryttare.

undrar om skadan verkligen har uppkommit i boxen, eller om det är pågrund av hennes ridstill/sätt :grin:

Ursäkta, men är du helt pantad i huvudet? Att påstå att Salineros skada uppkommit av Ankys ridsätt är ett riktigt lågt påhopp som skriker så mycket okunskap att det är pinsamt. Skärpning, man ska inte påstå saker man inte kan något om.
Anky är fantastisk, mycket tråkigt för henne med denna skada men förhoppningsvis är hon tillbaka på banan med fina Salinero snart igen.

Ursäkta, men är du helt pantad i huvudet? Att påstå att Salineros skada uppkommit av Ankys ridsätt är ett riktigt lågt påhopp som skriker så mycket okunskap att det är pinsamt. Skärpning, man ska inte påstå saker man inte kan något om.
Anky är fantastisk, mycket tråkigt för henne med denna skada men förhoppningsvis är hon tillbaka på banan med fina Salinero snart igen.

men läs vad jag skriver ! jag UNDRADE jag påstod inte. den är en jävla skillnad.

okunskap och inte påstå saker man inte kan något om ? ja vad ska man säga, jag har mer erfrenhet om hästar och ridnig än år du har levt. så jag vet vad jag pratar om :grin:

och engång till jag UNDRADE är det så svårt att läsa ?

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 242
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
882
Senast: igbest
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 269
Senast: Kajsalisa
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 115
Senast: soom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Djuridik
  • Hur firar ni jul?

Hund, Katt, Andra Djur