Såld sadel ????

Hambo

Trådstartare
Hur länge tycker ni att man ska vänta på betalning från en bekant som provlånat en sadel för att se om den passar ?
Hon skulle få köpa den för endast 500:-.

Hej från Hambo

Sv: Såld sadel ????

Max tre dagar om ni inte kommit överens om annat.
Köparen kanske vill ha något kunnig att kolla passningen, då kan det ta nån dag extra.
Hur länge har hon haft den nu?

Topp en vecka, om vi inte kommit överens om ngt annat. Om jag skulle prova sadel och det skulle dröja innan jag kunde få hjälp att kolla den, skulle jag höra av mig och kolla om det är ok.

// Jimma

Ja, jag får nog ringa henne, möjligtvis åka dit och hjälpa henne.
Hon har haft sadeln i 3 veckor .
Hej från Hambo

beroende pa hur man kanner personen. jag lanade ut tva sadlar till kompis som jag kant 40ar ungefar, det var 2 ar sedan, hon har dem fortfarande och skulle ocksa kopa for 500 styck. nu passar de inte mina hastar, hon har det knapert (jag vet), och det ar ingen press for mig att fa dem tillbaka. har nog som det ar. Men normalt om man vill salja en sadel sa gor man det for att man behover pengarna, och skall da inte behova vanta for evigheter pa dem. I ditt fall skulle jag ringa och saga du vill ha pengar eller sadel tillbaka, vem sager inte att hon har under dessa 3 veckor anvant den och kanske repat den eller ngt?? nej satt lite fart pa kompis..

Egentligen behöver jag inte sadeln, men kan dock använda den på mina islänningar om något barn vill rida . Jag vet att hon putsat den och tagit hand om den, för hon tyckte den var lite ofräsch när hon fick den:o .

Jag hade den till min shettis, så den har ju egentligen bara legat och väntat på att användas .
Men jag ska ringa till henne och höra !

Hej från Hambo

Tycker att max en vecka är rimlig tid, då hinner man gott och väl prova även fast man skulle få förhinder de första dagarna.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 709
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Hej! Gammal användare som vill vara anonym. Pågrund av förändrad ekonomi samt lite annat trassel så har jag sökt bistånd från soc för... 2 3
Svar
41
· Visningar
4 101
Juridik & Ekonomi När jag vaknade härom morgonen stod min granne på min uteplats, utanför lägenheten (markplan), och glodde in genom mitt sovrumsfönster... 2 3
Svar
44
· Visningar
4 782
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 297
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Bråkande hundar
  • Uppdateringstråd 31