Sv: Såld häst,men inga pengar ännu??
Alltså, jag tycker det är jättetråkigt att det blivit så här för TS men att generalisera som Lovisaleonora gjort är inte riktigt juste...
JAG har skulder hos KM
JAG har inte alltid råd att tanka min mobil
JAG har en bil som ofta är trasig.
MEN jag har ALLTID betalat mina hästar KONTANT, JAG ser ALLTID till att STORHANDLA kraftfoder och människofoder så det räcker hela månaden när min utbetalning kommer, JAG hämtar även hela månadens höförbrukning när pengarna kommit, hovslagaren kommer löpande var 8e vecka, annat som kan behövas till mina djur köps under löningens första period... sen kan pengarna lika gärna ta slut
... DJUREN och vi inom familjen har det vi behöver, resten kan jag vänta med... BARA för att vi lever på en sjukpension och barnbidrag och har skulder hos kronkalle gör det INTE oss till dåliga HÄSTÄGARE
... och skulle det vara så att det inträffar en kostnad som man inte räknat med så får man helt enkelt se till att lösa det... Vår ena häst åkte akut in för en hovböld till vetten... VISST, det sved, vi åt MKT KORV och HAVREGRYNSGRÖT den månaden, men vad gör väl det...HÄSTEN fick vård och vi vart mätt (även om än inte havregrynsgröt är så väldigt gott
()
Hoppas verkligen att du får dina pengar... Det är aldrig roligt att höra om människor som visat tilltro till andra blir blåsta på sitt... Det värsta är ju att det ofta rör sig om vänliga privatpersoner och inte hårdnackade affärsmän med stora miljonföretag som luras
sen i det förlängda loppet så sabbar bluffarna även för andra som kanske inte kan ta ett lån på en bank utan önskar betala säljaren under ett par månader, många som aldrig ens skulle överväga att blåsa nån skulle kanske pga tidigare missöden nekas till avbetalning och därmed förlora sin chans till en underbar, härlig kamrat på 4-ben...