Saktar av innan hindret!

E

Emmiz

Hello! :D
Jag är fodervärd på en C-ponny, Vid hoppningen så saktar hon av 1-2 språng innan hindret ( då det gäller typ bara höjder mellan bom-50..)
Har provat nästan allt känns det som..
Hon är ganska så seg av sig så det blir lite smitta av det när det dyker upp hinder.. :crazy:

Sv: Saktar av innan hindret!

Det är inte så att du lägger över för mycket fokus på hindret istället för att driva?

Är hon hoppad mycket?
Min ponny var sån förut, han hade aldrig hoppat innan jag köpte honom.
Bäst blev det när han fick en häst framför sej som "draghjälp".

En rutinerad häst (och ryttare) framför, hoppa lågt och bry dej inte om hur det ser ut bara hon går framåt. Funkade med min ponny i alla fall :laugh:
Lycka till

Hello! :D
Jag är fodervärd på en C-ponny, Vid hoppningen så saktar hon av 1-2 språng innan hindret ( då det gäller typ bara höjder mellan bom-50..)
Har provat nästan allt känns det som..
Hon är ganska så seg av sig så det blir lite smitta av det när det dyker upp hinder.. :crazy:

Hon kanske inte är så säker i sin taxering imot hindren, var av hon saktar in för att kunna bedömma avståndet.

så detta kan vara en utbildningsrfråga.

Tack för alla finfina svar! :)
Har försökt lite av förslagen förut men det blir som så att vad jag än har framför mig eller hur mkt jag driver så gör hon alltid så!

* på Högre hinder så hoppar hon hur bra som hälst!

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 952
Senast: Mia_R
·
Ridning Min d ponny på 13 år stannar på nästan vartenda hinder. Hon har gjort det hela tiden då jag har haft henne (1 halvår) ibland i perioder...
2
Svar
21
· Visningar
2 051
Senast: Mabuse
·
L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 616
Senast: TinyWiny
·
Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men...
2
Svar
25
· Visningar
5 129
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar