Saknar "min" hund.(Skriver bara av mig)

Sv: Saknar "min" hund.(Skriver bara av mig)

Ja, och fördelarna överväger ju nackdelarna....om det vore så hemskt besvärligt att ha hund så skulle ju ingen ha hund...:idea:

Nej precis!

När folk berättar att de ska ha barn är det ju ingen som säger, åh vad mycket jobb det kommer bli, och vad du kommer bli bunden, och vad pengar det kommer att kosta...:D

Nu är ju hund och barn inte samma sak men det finns ju vissa likheter ...

Längtar så grymt efter en hund nu....

Problem finns dock.Dagmatten som fanns då är inte ett säkert kort och här finns inget hunddagis.....

Jag vill!!!

Ta kontakt med andra hundägare nära dig, och fråga hur de har löst det. Ni kanske kan hjälpas åt?

De flesta jag känner låter hunden vara i hundgård eller ensam inne.
Jag jobbar inte så många timmar per dag men vet att de flesta tycker att hunden inte ska va ensam mer än ngn enstaka timme. Vill verkligen va en bra matte och ha en hund som är lycklig.

Hur mycket får hunden vara själv varje dag om du jobbar då?

4-5 timmar tycker jag du inte behöver ha dåligt samvete för.

Men det är ok då?
Jag tänker skaffa en vuxen hund i såfall.

:D
SKulle han vara intressant och flera är intresserade så kan du lämna mig som referens..( jag har hjälpt henne många ggr med omplaceringar)

Vilken hund syftar du på?Trodde du menade sidan i allmänhet.

jag syftade på linus, springer spanieln..det verkar vara en god o klok kille.

Eller inte...blir ju kär när jag läser och det är ju en sådan jag vill ha:)

Jag vet hur du känner dej. Min storasyster är en "hundmänniska" sen många år tillbaka. När jag berättade att jag ville skaffa hund så sa hon att en mops lr en pudel var dom enda hundraserna jag skulle klara av. Jag bestämde mej då ändå för en Flat. Berättade det för henne att jag var intresserad av rasen hon gick i taket.

Men struntsamma tänkte jag åkte å hämta en flatvalp iaf. Hon har nu inte pratat med mej på 8 veckor. Men skiter i det.

Visst känner jag ibland att jag inte klarar av det. Han bits massa,blev riven av en katt i ögat,drar i koppel,käkade choklad,sticker,matvägrar ibland.m.m Vissa dagar känns allt bara hopplöst. men har iaf alltis lyckats klara mej ur allt. med mycket stöd från världens bästa uppfödare,Världens underbaraste veterinär och goa bukefolk.

Skit i alla andra. Upp med självförtroendet. Att du blev osäker är faktiskt ett bra tecken på att du kommer bli en bra hundägare. Vad för ras blir det?

Btw läste att du mejlat till hittehund. LYCKA TILL!

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 008
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 775
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar