säkerhetsväst för gravida

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare miras
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 990
M

miras

Min mage börjar bli för stor för min säkerhetsväst och jag undrar därför hur ni andra gjort och vad ni haft för säkerhetsvästar när ni varit stora. Min tanke var att ta min gamla säkerhetsväst (har ändå tänkt köpa en ny) och plocka ut skyddsplasten vid magen under revbenen. Säkerhetsvästen går inte så långt ner så det borde kunna ge mig 2 månader till med den men sedan? Rider fortfarande som vanligt (5e mån) och planerar att fortsätta göra det så länge jag mår bra men vill inte hoppträna utan väst.

Sv: säkerhetsväst för gravida

Nu är det här inget jag egentligen rekommenderar utom när kroppen tar en annorlunda kroppsform som vid graviditet.

Jag hade köpt ett ryggskydd för mc-körning för det skyddar bättre än inget men sämre än en säkerhetsväst.
Skulle dock välja typ ett Halvarssons som är mjukt och formar sig mer efter kroppen likt en säkerhetsväst än vad andra ryggskydd gör.
För de andra hårda kommer att glida åt sidan om du ramlar av, de är gjorda för att ha ett tight skinnställ över som ska hålla det på plats.

Tror det blir väldigt svårt att hitta en säkerhetsväst som passar över en bebismage tyvärr.

Grattis till bebisen :)

Kanske dax att lägga ner hoppträning om du är i 5:e månaden och inte har en väst dom fungerar. Varför riskera ngt?

Nu är det här inget jag egentligen rekommenderar utom när kroppen tar en annorlunda kroppsform som vid graviditet.

Jag hade köpt ett ryggskydd för mc-körning för det skyddar bättre än inget men sämre än en säkerhetsväst.
Skulle dock välja typ ett Halvarssons som är mjukt och formar sig mer efter kroppen likt en säkerhetsväst än vad andra ryggskydd gör.
För de andra hårda kommer att glida åt sidan om du ramlar av, de är gjorda för att ha ett tight skinnställ över som ska hålla det på plats.

Tror det blir väldigt svårt att hitta en säkerhetsväst som passar över en bebismage tyvärr.

Grattis till bebisen :)

Ah, tack! hade inte funderat på att testa MC-utrustning. Min befintliga säkerhetsväst (alla säkerhetsvästar gissar jag?) är ju konstruerad för att skydda ryggrad, bröstkorg men inte buk så bortsett från de sista centimetrarna under revbenen är den OK. Gjorde en liten justering och skar av nederdelen av innersta plattan och det kändes väldigt bra. Får se hur länge jag klarar mig på det sedan åker nederdelen på ytterplattan också. Om några månader får jag fundera på MC-affären.

Tack för tipset!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: cowgirl81
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 369
Senast: Raderad medlem 147980
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 849
Senast: monster1
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
23
· Visningar
2 818

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka