Säkerheten

Du använder ingen "riktig" spegel i glas, utan kromad och polerad rostfri plåt"spegel" Har fungerat utmärkt i alla ridhus sedan 30+ år. Montera den sedan 1 meter utanför staketet och.... VOILA.... du har en säker spegel som inte skadar vare sig dig eller hästen. Underhåll i form av polering görs bäst med Autosol, men finnes även andra produkter som gör jobbet hyffsad.

Du använder ingen "riktig" spegel i glas, utan kromad och polerad rostfri plåt"spegel" Har fungerat utmärkt i alla ridhus sedan 30+ år. Montera den sedan 1 meter utanför staketet och.... VOILA.... du har en säker spegel som inte skadar vare sig dig eller hästen. Underhåll i form av polering görs bäst med Autosol, men finnes även andra produkter som gör jobbet hyffsad.
På ridskolan där jag hängde som barn hade de riktiga speglar i ridhusen. En gång hoppade en häst in i en av dem. :crazy:

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 847
Senast: Görel
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
764
Senast: fio
·
Hemmet Vår lilla stuga har hemsnickrad köksinredning av - mestadels - furu. Köksluckorna är s.k. spegelluckor, där själva spegeln är plywood. I...
Svar
7
· Visningar
345
Senast: Krålus
·
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 210

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka