Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De springer inte PÅ en, förbi (och korrigeras då tillbaka till ursprungspositionen).
Om ledarskapet är befäst så springer inte hästen över/på dig.
Om ledarskapet är befäst så springer inte hästen över/på dig.
Fast det här känns som en grov förenkling. Själv tänker jag sällan i banorna "ledarskap". Jag har ett samarbete med mina hästar. Men självklart måste de förstå vad de får/inte får göra av säkerhetsskäl, ser det som uppfostransfråga snarare än ledare/icke ledare.
Skulle bli tokig om man fokuserade för mycket på ledarskap, jag är den jag är - kanske ÄR jag ingen bra ledare alls, men fortfarande kan man inte *poff* göra en hållbar helomvändning av sin personlighet.
Att hästen INTE under några omständigheter får gå på en människa är bland det första jag lär hästen och det är verkligen något som måste sitta säkert som berget, även om hästen skulle bli livrädd för något. Det vanligaste är att hästen går på en med bogen och då smäller jag till den utav bara helvete. Då kastar sig hästen med största sannolikhet undan och då berömmer jag så klart massvis och smeker den i pannan för att visa att jag är helt ofarlig så länge man inte hittar på såna dumheter Har aldrig behövt göra detta mer än en gång på nån av våra hästar
Vill bara påpeka att de här i princip är enda tillfället då jag någonsin slår en häst och det är då en gång per liv och häst
Kl
Om man låter hästen gå före, är alla bekymmer ur världen