SÄKERHET vid KÖRNING

Sv: SÄKERHET vid KÖRNING

Vilka snyggingar du har! :love:

Visst är dem :love: :love:
Och till Snigelfarmor, visst har man bara en hjärna och ska vara rädd om den. Men nu har jag valt att inte ha hjälm på mig ändå.Men jag hoppas ändå att jag undviker att göra illa mig vid en olycka genom att göra allt jag kan så att en olycka inte sker.
Jag har kört i 15 år nästan, och idag skulle jag inte vilja sätta mig i en rockard tex. Jag ser dåligt och har ingen broms. Körningen med timmervagnen var inte rolig eftersom jag kände att jag hade väldigt lite kontroll. Men jag har blivit väldigt bortskämd med mina jättevagnar. Har man kört hela sommaren med dem, är det "jobbigt" att kör bil efteråt. Dålig sikt och det går så fort:D
Tilläggas ang olyckan jag var med om, var varken hästen eller mitt fel. Bultarna på vändkransen lossnade, och vagnen var ca 6 månader gammal. Därför gör jag årliga "besiktningar" nu.
Alla gör vi våra val. Jag hade turen att få lära mig köra av flera duktiga kuskar och duktiga körhästar. Fick råd, stöd och uppmuntran av dem. Idag får man höra och läsa att många som har haft häst länge tycker att det skulle vara kul att lära sig själv och hästen att köra. Det skrämmer mig. Dessa ryttare har säkert spenderat många år på ridskolan först, bland säkra hästar och duktiga instruktörer. Men kanske inte inser att man behöver göra det i körning också. Det är så synd att man inte kan introducera nya kuskar på ett bättre sätt än att dem måste försöka sig på det på hemmaplan. Det har kommit många naturbruksgymnasium nu som har körning på schemat och det är ju jättebra, för körning är ju jättekul att hålla på med.
Och jag vill tillägga att säkerhet är A och O för mig. Jag har inte råd att vara med i en olycka, i dubbel bemärkelse. Jag vill inte bli rädd för att köra mina hästar efteråt eller behöva köpa nya vagnar, selar och allra värst nya hästar:crazy:
Peppar, peppar ta i trä.
Oj vad långt det här blev! (Vissa gör vad som helst för att slippa gå ut i stallet för att mocka:angel: )

Liknande trådar

Körning Bättre sent än aldrig? (Jag KAN FORTFARANDE inte logga in på min hemdator ) Motivationen KOM tillbaka dagen innan vi skulle åka till...
Svar
5
· Visningar
1 469
Senast: Cämz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025