Saker som stör mig orimligt mycket 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
:D Jag också! Är med i SCBs arbetskraftsundersökning nu och blir lika glad varje gång de ringer. :)

Kan man välja att vara det?! Fast jag vill helst få papper att fylla i. Efter att ha längtat i 30 år fick jag förra månaden min första undersökning från SCB och då var den typ tre sidor om min syn på HIV. En sån besvikelse, så fort jag svarade att jag inte haft nån ny partner det senaste året fick jag typ hoppa till slutet.

Folk som stavar fel i en kommentar och sen gör en ny kommentar o kommenterar med rättstavat (förhoppningsvis) :turd::turd: Hört talas om redigera?:grin:

En variant till av det som stör mig:

Person A lägger upp en status (gärna lång och med kryptiskt låtande inlägg) där det låter som att man som läser borde veta vad hen pratar om, ex "ja så här kan det gå, det borde jag vetat bättre än att göra såhär" (dåligt ex, men men :D ). Sen efter en stund lägger hen upp en ny status som bara är ett foto, och skriver "oops, glömde bilden" som text. Inget annat.

VARFÖR skapa två statusar som bägge två skapar förvirring och är svåra att fatta när man på den ena bara har text och den andra bara har bild. VARFÖR inte bara redigera och lägga in bilden i den första?!

/Ja jag fattar att alla inte kan kunna alla tekniska detaljer på sociala medier, men kom igen, just DET är ju inte raketforskning :D!!!

Kan man välja att vara det?! Fast jag vill helst få papper att fylla i. Efter att ha längtat i 30 år fick jag förra månaden min första undersökning från SCB och då var den typ tre sidor om min syn på HIV. En sån besvikelse, så fort jag svarade att jag inte haft nån ny partner det senaste året fick jag typ hoppa till slutet.
När Sifo till slut ringde mig häromåret blev jag överlycklig, äntligen ville någon veta vad jag tyckte om Sverigedemokraterna, jag skulle få göra min medborgerliga plikt! När jag sedan såg deras 5 procent i tidningen skulle jag veta att det där hade jag bidragit till!

Men alla frågor han ställde handlade om köpcentret Storken i Alingsås. Och jag har aldrig satt min fot på Storken och knappt i Alingsås heller. :(

När Sifo till slut ringde mig häromåret blev jag överlycklig, äntligen ville någon veta vad jag tyckte om Sverigedemokraterna, jag skulle få göra min medborgerliga plikt! När jag sedan såg deras 5 procent i tidningen skulle jag veta att det där hade jag bidragit till!

Men alla frågor han ställde handlade om köpcentret Storken i Alingsås. Och jag har aldrig satt min fot på Storken och knappt i Alingsås heller. :(

Ånej! Vilken miss, det där vill jag inte vara med om. Jag vill också mest svara på frågor om Sverigedemokraterna faktiskt.

Det finns massor med undersökningar på nätet man kan anmäla sig till :) Sifo är ett exempel. Man får då undersökningarna på mailen och får poäng för varje enkät man gör. Man väljer helt själv vilka enkäter man vill svara på. Vad de handlar om står när man öppnar enkäten.

Det stör mig orimligt mycket att min make är så jäkla bra på att sova. Vi hade barnfritt inatt och således läge för sovmorgon. Jag vaknade före sju och han sover än. :arghh:

(Förvisso har det sina fördelar att vakna lite tidigare, t.ex. att jag kan göra bort mina pluggtimmar på förmiddagen, men ändåååååå...)

Det stör mig orimligt mycket att min make är så jäkla bra på att sova. Vi hade barnfritt inatt och således läge för sovmorgon. Jag vaknade före sju och han sover än. :arghh:

(Förvisso har det sina fördelar att vakna lite tidigare, t.ex. att jag kan göra bort mina pluggtimmar på förmiddagen, men ändåååååå...)

Jag stör mig tvärtom på att min sambo är så DÅLIG på att sova. Han vaknar alltid tidigt och ligger och tittar på mig tills jag vaknar. Ibland vaknar han på nätterna och låter ynkligt tills jag vaknar, då brukar jag fråga hur det är med honom men inte hinna höra svaret innan jag somnat om igen. Detta är egentligen inget problem för mig eftersom jag somnar om på en sekund men det är störande att han alltid är så förbannat pigg på lördagsmorgnarna.

Jag stör mig tvärtom på att min sambo är så DÅLIG på att sova. Han vaknar alltid tidigt och ligger och tittar på mig tills jag vaknar. Ibland vaknar han på nätterna och låter ynkligt tills jag vaknar, då brukar jag fråga hur det är med honom men inte hinna höra svaret innan jag somnat om igen. Detta är egentligen inget problem för mig eftersom jag somnar om på en sekund men det är störande att han alltid är så förbannat pigg på lördagsmorgnarna.
Är din sambo en katt eller en hund?

Nej man blir slumpvis utvald så jag hade riktig tur. :) Förstår din besvikelse gällande den korta undersökningen!

Det finns massor med undersökningar på nätet man kan anmäla sig till :) Sifo är ett exempel. Man får då undersökningarna på mailen och får poäng för varje enkät man gör. Man väljer helt själv vilka enkäter man vill svara på. Vad de handlar om står när man öppnar enkäten.
Det är en sanning med modifikation. Sifopanelen blir man slumpvis utvald till eftersom självrekrytering skulle orsaka skevheter i urvalet. Däremot finns det också en kvalitativ panel (=en separat panel för kvalitativa projekt) dit man själv kan anmäla sig om man vore intresserad att vara med i t ex gruppdiskussioner och smaktester.
http://www.tns-sifo.se/undersokningsdeltagare/sifopanelen
http://www.tns-sifo.se/den-kvalitativa-panelen

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka