Saker som rymt i stormen

Förra stormen så försökte vårt växthus rymma.
Det lyckades nästan men min bil han fånga det :grin:
Bilen klarade sig med lite repor medans växthuset tyvärr fick avlivas på plats (för att öht få loss bilen)

Detta år hade vi nytt växthus som var mycket väl förankrat.
Hälften av plastskivorna rymde men har återfunnits efter en mindre skallgång.
Stommen är i kritiskt tillstånd och står just nu under observation i väntan på operation :laugh:

Studsmattan gjorde ett hopp på ett par meter och landade i poolen. Där står den bra så länge!

Jag har (hade) en hink på yttertrappen där jag slängde rens från kattsandlådan. Nu efter stormen så har den rymt. Jag har letat men nej, den har flyttat till någon annan.

Har ni något som rymt hemifrån såhär p.g.a. stormen? Eller något som flyttat hem till er kanske?

Förra året gjorde locket till kolgrillen ett tappert rymningsförsök men jag hittade det.

En stor plastlåda (tom) för förvaring av kuddar o.dyl i trädgården försvann en gång. Hittade locket på gräsmattan, men lådan var borta. Efterlyste på fb och fick svar av grannen att den fanns i deras äppelträdgård på andra sidan vägen. Tur att det inte kom nån bil då den flög över vägen. Hel var den och allt :)...och är nu tjudrad med stenar.

Ett skydd till grillen försvann också en gång, och det hittade en annan granne efter efterlysning på fb.

Jag köper hundpåsarna på ÖB och då blir de ännu billigare än fryspåsarna. ;)

Det där var jag ju bara tvungen att kolla upp (är man smålänning kombinerat med student så är man... ;) ). De enda påsarna de har på hemsidan iaf (kan ju visserligen vara några andra du menar?) kostar ca 12 kr för 50 st. Jag betalar typ 15 kr för 120 stycken...

Vi har ju inte haft någon storm men en kastrull lämnade sitt lock i pannskåpet och semestrade på annan ort i 3 veckor. Vi har just hittat den i källaren (vad den nu skulle dit och göra?!) och ingen känns vid att de burit ner den...

Vi kör på majspåsar (kattsanden får man dock inte kasta i kompostkärlet utan det ska i det vanliga)

Kanten som sitter längst ut på taket vid vindskivan rymde till trottoaren. Tur att det inte gick nån där just när den kom farande. När jag såg den där på morgonen så tänkte jag först vad det var för skit nån slängt där. Sen vände jag mig om och såg vad det var.

Det märkligaste jag sett som"rymt" var ett tak på en stor u-längad gård som inte satt kvar. Både jag och min kollega satt med munnen i golvet.

Presseningen över staplarna med nya takpannor rymde mot skogen men blev badsugen på vägen dit och hittades i bäcken. Studsmattan hann bara till skogsbrynet som tur var och kom helskinnad hem. Värst var väl strömmen som rymde i nära ett dygn :mad:
En gul, ful plastdunk flyttade däremot hem till oss.

Värst var väl strömmen som rymde i nära ett dygn :mad:

Det värsta som rymde här var vattnet i två omgångar. Först var det borta i ca 8 timmar dagen efter stormen pga strömavbrott till vattenverket. Och sedan försvann det igen i ett helt dygn ett par dagar efteråt, när det blev en vattenläcka som de hade svårt för att hitta. Det var "lite" jobbigt... Fick hämta vatten till hästarna vid en vattenpost och duscha på jobbet.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 604
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 298
Senast: Ridinglady
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 589
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 820
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka