Säker pall?

Bekväm från Ikea är suverän. Ställer den i transporten när jag ska tävla. Hööks plastpall åkte jag rakt igenom första användningen....
Gjorde jag också på en vikbar plastpall jag köpte från Börjes. Hann sätta ena foten i stigbygeln innan den brakade ihop...

Vill så gärna ha tips på helgjuten pall! Min häst har sadeltvång så känner mig inte alls trygg med en öppen pall,OM han skulle börja bocka...

Vi har sådana här pallar (eller något liknande), stora, tunga, halkfria och känns säkra. Dock är de väl inte helgjutna, men materialet känns väldigt tåligt.

yellow-3-step-prem.jpg

IKEA jag tycker de är säker och bra i alla fall.=)
Billig dessutom=)

Annars kan an ju lätt bygga en trappa som väger apmkt och står stadigt i alla fall=)

har en i plast från jula. stabil och bra. finns ett litet fack i översta steget. brukar lägga borste och hovkrats där så jag alltid har med det när jag åker nånstans. tyvärr verkar dom ha utgått ur sortimentet :( hoppas den aldrig går sönder

I ridhuset har vi sockerbitar, på framsidan har vi en huggkubbe som är stabil nog att stå på, lätt nog att flytta på och säker ur hästarnas synpunkt. På tävling/träning så använder jag oftast hjulhusen på transporten... :-O

Liknande trådar

Utrustning Jag letar efter en vettig uppstigningspall. Förr körde jag alltid Ikeas pall, men den har efterhand blivit klenare och ranglig i sin... 2
Svar
26
· Visningar
1 407
Senast: Efwa
·
Utrustning Vad har ni för pallar? Vi har jättehästar och kikar efter en högre modell men som fortfarande är stabil och inte kostar 3000. Ikeas... 2
Svar
23
· Visningar
1 612
Senast: Time Lord
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 854
Senast: Görel
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Två svenskar på pallen i första klassen av SIHS fick vi i form av Peder Fredricson och Henrik von Eckermann. – Det är helt fantastiskt...
Svar
0
· Visningar
100
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • FÅRtråden
  • Annonsera mera hundar 2