Säger man inte tack?

Aningsfull

Trådstartare
Idag när jag var ute och gick med hundarna kom en lös St Bernad springandes och flög på våran greyhound. Jag hade fullt sjå med att dels hålla koll på dvärgpinschern och sen slita två stora hundar ifrån varandra som var fullt uppdagna med att mäta krafterna. Jag med mina 50 kg har inte så mycket att säga till om märkte jag. :smirk: Greyhounden var inga problem att slita undan eftersom att jag hade våra hundar kopplade, men försök att slita undan en stor st bernads hanne i nackskinnet samtidigt som man ska hålla koll på sina egna två hundar. :crazy:
Efter ca 20 minuter lyckades jag i alla fall få in våra hundar i lägenheten och stänga in den lösa hunden i trapphuset. Jag anade var hunden kom ifrån (stod ett fönster på vid gavel i samma hus som vi bor i och jag har sett hunden i området förut) så jag plingade på dörren där - ingen hemma. Jag letade reda på telefonnumret till dom som bodde där för att tala om att jag hade fångat in en hund som jag trodde tillhörde dom. Kopplade hunden och ställde mig utanför deras lägenhet och väntade och så småning om kommer hon som rådde om hunden, packade in den i bilen och åkte utan att säga tack!? Jag och sambon fick tom påpeka att vi gärna ville ha tillbaka vårat koppel innan hon åkte. :smirk:
Det enda hon sa var "tur att han är snäll". Pyttsan säger jag. Greyhounden har ett långt blödande sår på ena sidan. Bara ytligt, men ändå.
Tycker att man i alla fall kan säga tack för att någon fångar in ens hund och letar reda på ens nummer för att ringa och tala om det för en.

Skulle inte ni säga tack i ett sånt läge? Det är dessutom en stor trafikerad väg inte långt från där vi bor, vill inte ens tänka på vad som kunnat hända om hunden inte blivit infångad. :crazy:

Sv: Säger man inte tack?

Klart man säger tack! Hade min hund rymt hade jag skämts ögonen ur mig om den attackerat andra. Och dessutom kunde ju något hemkt hänt hunden om inte du tagit hand om den.

Vilken störd ägare!:mad:

Att säga tack och fråga om vad som har hänt och hur det gått med de andra hundarna är väl det minsta man kan begära. Jag hade skämts förfärligt mycket om något sådant hade hänt mig.

H*n skämdes kanske så mycket att h*n tappade talförmågan! :smirk:

/Timsetim

ingenting förvånar mig, jag blev misshandlad när jag tog tillvara på en lös hund.
Idioten till ägare käftade tom med poliserna (som jag ringt till platsen) att hans hudn VISST fick springa ind för våg i bstadsområdet, för han var så liten....

jag hade för det första skämts otroligt mycket för att jag inte hade haft koll på min hund och sen hade jag definitivt sagt tack för att en vänlig själ hade tagit hand om honom tills jag hittade min hund.

vilken jäkla människa. hon kanske skämdes för mycket?

(till er alla)
Nu är det juh så att det var inte ägarnas fel, utan dom som var hundvakt, dom hade inte stängt sovrumsfönstret så han smet....

Razor skrev:
(till er alla)
Nu är det juh så att det var inte ägarnas fel, utan dom som var hundvakt, dom hade inte stängt sovrumsfönstret så han smet....

Enligt Aningsfull var det citat "de som rådde om hunden" som kom och hämtade den. Om det är de som äger eller de som tog hand om kan i mina ögon kvitta. Hade jag varit ägare och inte varit den som haft uppsikt när detta hända hade jag ändå bett om ursäkt och sedan gett de som hade ansvaret en utskällning.

/Timsetim

jo det tycker jag med och det har jag sagt till dom. o dom ville att jag skulle hälsa henne tack o förlåt eftersom dom inte vet vem hon är o varshon bor, men jag anser att det är juh deras ansvar o säga det inte mitt.. men de jag mena var bara att det var juh inte ägarnas fel och inte behöver bli kallad störda. utan det var hundvaktens fel o de var hon som hämtade hunden inte ägaren, precis dom borde juh få en utskällning..

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 263
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 902
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 273
Senast: IngelaH
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 942
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama