Sagan om ringen – Gollums revansch?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej, kommit en hel del om det där med "att styra leken". Jag inser att det inte är så lätt, men tänker samtidigt att det finns rätt mycket info ute i leken. Om då nån på den goda sidan vet att en ond/gollum har ringen vill man ju inte att leken ska sluta då. Om det då inte finns så många orcher kvar minskar risken att de snabbt kan avsluta leken genom att käka eller få till en lynch mot en god så att leken slutar.

Det kan ju också då vara så att nån på goda sidan lyckats lista ut/siat vem som är nazgulen och att man bestämmer sig för att undvika att lyncha den tills dess man tror ringen är på goda sidan igen.

Men det kanske inte alls går att tänka så? :o

Well, Vi funderade ju på att käka våran sista lyakompis när vi visste att vi förlorat leken redan men valde att låta bli för att vara snälla, då kunde vi ju ha avslutat leken i förtid. :p dock var den ju redan avgjord. :D

Jag är trött, så trött. Klev upp 03:30 och har obekvämt halvsovit på tåg hela dagen. Nu druckit ett glas bubbel. Läst igenom leken, det enda jag reagerar på hittills är diskussionen mellan Madalitso och Q om att kunna styra när leken avslutas (jag vet att Q inte uttryckt sig så, men jag hänger inte med i hennes resonemang när hon svarar Madalitso, jag ska försöka utveckla efter middagen). Jag tycker också det känns lite sådär när någon godförklarar sig själv så väldigt så tidigt i leken som Madalitso gjorde i #65, där hon skriver om "oss goda" och "vi" (eller "i", jag antog det skulle stå "vi" :p ). Jag får alltid för mig att det är någon som vill verka lite extra god som uttrycker sig på det sättet så tidigt i en lek.

Ingen av de utanför lyan känner till lyan och lyan känner inte till dem, så några vinkningar riktade till en speciell spelare läre inte uppstå än. Men det kan ändå vara av intresse att kolla om man kan hitta något som skulle kunna vara en vinkning till/från lyan.

Återkommer efter middagen.
Förlåt, blir du mindre misstänksam mot mig om jag ändrar och skriver "om ni som är goda....."? ;)

Jag tycker det här med påsken blir så jobbig - nu har jag ända sen igår haft denna på hjärnan när jag hoppades att Kelsey Grammer skulle utbrista i den:
Det blev inte bättre när @Madalitso sa att hon spelade i en musikal som skildrade Jesus sista dagar... :arghh:

Noterar att bumpo röstar på mig baserat på ett ot-inlägg om vädret... nog för att det är svårt att rösta tidigt, framförallt första DL, men ska man BOP:a kan man väl försöka basera det på ett lek-relaterat inlägg? Vet inte om det säger något om hennes roll dock, men jag noterar att det inte direkt verkar vara ett sätt att leta onda på.

Jag tycker att jag förtydligat mig till både @Paddington och @Mistimed hur jag tänkte och om de svare inte funkade för dig att förstå mig -så fråga igen

Känns som du missuppfattat lite vad som diskuterats? :)

Du har inte förtydligat dig till mig alls vad jag kan se, bara till Paddi. :angel:

Nä snarare för min del iaf att det i vissa lägen kan vara klokt att tänka efter om det är bra att avsluta leken genom att man via rolluträkningar etc som det ofta blir i slutet av en lek räknar ut vilka som borde vara goda/onda eller Gollum -tex om Gollum lever och kan ha ringen? för då vinner ju inte goda ändå? Samtidigt så har madalisto en klar poäng just ur vinstsynpunkt att även om orcher blir fler än goda så vinner ju inte onda om tex Frodo eller annan god( om man nu kan räkna ut det :idea:) har ringen? Så hon har faktiskt rätt så sett att goda behöver inte lyncha en enda ond men kan ändå vinna leken- precis som du skrev själv att så länge Frodo lever vid lekens avslut så vinner ju goda - n`est- ce-pas?;)

Såg inte detta när jag skrev mitt förra inlägg, det kom under tiden jag skrev och sen sprang jag vidare till efterrätten.
Men då tror jag att jag fattar vad du menar, alltså att lyan i så fall kan låta bli att käka/käka någon av sina egna för att undvika att bli fler än goda när/om Frodo fortfarande lever/de inte har nyckeln i lyan? ...det kan nog bli en rätt udda lek när man ser det så. :p

Schyst av @LenaH att låsa tråden om lastbilsdådet lagom till leken kommer igång :up:, två trådar med den farten hade blivit lite väl mycket.

Jag har inte riktigt energi för att bidra till att dra igång leken. Rösterna hittills har ju varit OT-baserade. @Snurrfian s fattar jag inte ens, men det kan bero på att jag inte fattar temat (vet inte om den handlade om temat?). Är orscher hedningar eller vad?

ingen vill man ju inte att leken ska sluta då. Om det då inte finns så många orcher kvar minskar ris
Det kan ju också då vara så att nån på goda sidan lyckats lista ut/siat vem som är nazgulen och att man bestämmer sig för att undvika att lyncha den tills dess man tror ringen är på goda sidan igen.

Men det kanske inte alls går att tänka så? :o

(blev något konstigt med citeringen nu, delar föll bort men tror det jag vill svara på är kvar i alla fall. :p )

Jag tänker att även om du är god och vet vem nazgulen är är det ju inte så himla lätt att få med sig andra på vem som ska eller inte ska lynchas för det, om man inte är i princip godförklarad redan och övriga spelare tror att man har specialinformation. Det har ju hänt mer än en gång att någon jag vetat om genom någon slags info är god har lycnhats trots mina idoga försök att avstyra det. Så lätt att styra en lynch är det inte alltid. :p

Förlåt, blir du mindre misstänksam mot mig om jag ändrar och skriver "om ni som är goda....."? ;)

Nä, DET hade såklart varit en uppenbar felskrivning av en ond. :angel: Däremot om du skrivit "goda" "de goda" "onda" "de onda" "goda sidan/onda sidan" etc hade jag inte reagerat på hur du uttryckte dig. :p

Schyst av @LenaH att låsa tråden om lastbilsdådet lagom till leken kommer igång :up:, två trådar med den farten hade blivit lite väl mycket.

Jag har inte riktigt energi för att bidra till att dra igång leken. Rösterna hittills har ju varit OT-baserade. @Snurrfian s fattar jag inte ens, men det kan bero på att jag inte fattar temat (vet inte om den handlade om temat?). Är orscher hedningar eller vad?
jag tänker lite så att snurrfian ville ju bli utröstad på förhand innan morgondagen (men funderar på om en ond LL "sett till" nåja - menar lotten :)- att hon fått Gollum-rollen bara för det :rofl: ) det vore humor på hög nivå i så fall :D

Jag tycker det här med påsken blir så jobbig - nu har jag ända sen igår haft denna på hjärnan när jag hoppades att Kelsey Grammer skulle utbrista i den:
Det blev inte bättre när @Madalitso sa att hon spelade i en musikal som skildrade Jesus sista dagar... :arghh:
Det är fel film och fel saga
Här är storyn bakom denna lek.

själv tänker jag på den här och blir sjukt sugen att gå på konsertversionen i september....
(bara synd att Peter Johansson inte är med i den uppsättningen...)

Men jag håller väl med faktiskt - det är väl bättre att fokusera på att ta ut onda just för stunden än att dividera om saker som kan hända i slutet av leken (dock tycker jag fortfarande att det är viktigt att belysa det så det finns i folks medvetande)

uh det handlar nog inte om beröm :o (tyvärr) men jag gillar din :bow: - :love: :love::love:
men jag gillar ju att fler tänker flera led än bara just nu :up:
Så först är det bättre att fokusera på att få ut onda nu än diskutera om vad som kan ske, men sen är det bra att dividera om framtiden ändå? :confused: O_o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna!! Tema: Paradise Hotel - Farmen edition Ja ni vet hur det är. Sverige är grått o trist och slaskigt, och det är fasen... 76 77 78
Svar
1 540
· Visningar
48 385
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka