Sagan om ringen – Gollums revansch?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hittar det misstänkt att bumpo redan har druckit massor snaps och Irish coffee alla vet väl att hobbitter drickat mjöd eller iallafall öl. Måske vara filthy orchises som dricker snaps. Snaps är ont. Sist jag drack dett spydde jag som fan hela kvällen...

Är det sen verkigen sol på dommedagsberget ?? Jag röster på @bumpo
du måste feta rösten samt skriva såhär
"Loons röstar på Bumpo"
minus citattecknen då - kolla på snurrfians röst och bumpos röst så ser du nog hur jag menade om det vart oklart

Jag funderar på det här
Orcherna har en fördel att de vet ju om de har ringen(undantaget om ficktjuven har den) men kan inte veta om nazgülen/ Gollum eller en god har den om Frodo blir lynchad
Jag kanske förstått fel men nazgül är väl ond? Då om den har Ringen när det är slut så vinner väl onda precis som om ficktjuven skulle ha den? Så kan du förklara hur du menade här Q?

Well, Vi funderade ju på att käka våran sista lyakompis när vi visste att vi förlorat leken redan men valde att låta bli för att vara snälla, då kunde vi ju ha avslutat leken i förtid. :p dock var den ju redan avgjord. :D
men det var ju för att ni visste ni skulle förlora :p , nu verkar diskussionen handla om att man vinner på att avsluta den i förtid

Jag funderar på det här

Jag kanske förstått fel men nazgül är väl ond? Då om den har Ringen när det är slut så vinner väl onda precis som om ficktjuven skulle ha den? Så kan du förklara hur du menade här Q?
Jo absolut att de vinner om nazgülen har den för det kan de ju, precis som jag skrev och du citerade mig ,inte veta och undantaget ficktjuven var ju för att den med är en orch och då kan de inte heller veta om den har det . Hängde du med?

men det var ju för att ni visste ni skulle förlora :p , nu verkar diskussionen handla om att man vinner på att avsluta den i förtid
Nä snarare för min del iaf att det i vissa lägen kan vara klokt att tänka efter om det är bra att avsluta leken genom att man via rolluträkningar etc som det ofta blir i slutet av en lek räknar ut vilka som borde vara goda/onda eller Gollum -tex om Gollum lever och kan ha ringen? för då vinner ju inte goda ändå? Samtidigt så har madalisto en klar poäng just ur vinstsynpunkt att även om orcher blir fler än goda så vinner ju inte onda om tex Frodo eller annan god( om man nu kan räkna ut det :idea:) har ringen? Så hon har faktiskt rätt så sett att goda behöver inte lyncha en enda ond men kan ändå vinna leken- precis som du skrev själv att så länge Frodo lever vid lekens avslut så vinner ju goda - n`est- ce-pas?;)

Jag sitter här som nybörjare och förstår inte så mycket alls. Vem skal jag rösta på?
Lite kort (jag kör det i OT-färg eftersom det inte är relaterat till denna lek)

Det vi gör är ett textbaserat rollspel, så allt som skrivs i svart i leken är lekrelaterat och alla andra färger OT - dvs off-topic och inte relaterat till leken dvs ska inte tas med i eventuella teorier.

Vi har alla våra roller och några är goda och andra onda och ytterligare någon är sin egen sida.
Allt vi skriver i leken är för att försöka komma underfund med var man har övriga deltagare - om man kan lita på dem eller om man tror de är onda. Samtidigt så ska man själv försöka framstå i så bra dagar som möjligt så man hjälper sin egen sida att vinna.

Det enklaste är att helt enkelt försöka läsa igenom vad som skrivs, ställa frågor om man inte förstår någons resonemang osv. Inför varje kväll röstar man sedan på den man tycker verkar vara ond, dessa röstningar kommer sedan att användas i teorier kommande dagar.

Det är alltid svårt dag1 att hitta något att gå på och förhoppningsvis blir det lättare senare under leken. MEN det som gör det så jäkla kul är att man allt som oftast är helt uppe i det blå och det brukar vara ovisst in i det sista om vilken sida som kommer vinna.

Kom ihåg att allt som skrivs i leken kan och kommer att användas emot en - det är lekens natur :)

Alltså det är lite knepigt oavsett för goda- eller onda med för den delen -att veta när man ska avsluta leken? Orcherna har en fördel att de vet ju om de har ringen(undantaget om ficktjuven har den) men kan inte veta om nazgülen/ Gollum eller en god har den om Frodo blir lynchad (såtillvida inte det är bara lyan som sett till att Frodo lynchas- samtidigt kan det ju bli lite svårt för dem iom att ringen har ett skydd mot lynch och att Sam kan offra sig
Blir Frodo käkad vet vi ju att en av orcherna i lyan har den- goda kan ju inte veta säkert att en god har den -om nu inte Frodo är i livet förstås då vet vi ju att det är vinst för goda.:) FÖRTYDLIGANDE; Jag menar att om Frodo lynchas så vet inte heller goda, möjligen med undantag för tvillingarna om den hamnar hos en av dem- om det är en god som har den
Goda måste hursom ha ut alla onda för att leken ska avslutas sas, men du har en poäng i att om alla orcher är ute så kan inte orcherna styra det så att leken avslutas för att de är fler än goda
Dock gäller väl alltid att det är bra att ta ut en ulv tycker jag!

Ska försöka utveckla nu "...att veta när man ska avsluta leken?" till svar på Madas "att kunna styra leken".
Jag hänger ändå inte riktigt med på hur ni menar att någon sida ska kunna styra leken. Eller jag fattar att lyan kan veta att "det är lämpligt att avsluta nu" om någon i lyan har ringen, men det är väl ändå inte som om det blir lättare för dem att bli fler än de goda än vanligt, eller? :confused: De kan ju inte heller begå "självmord" (käka varandra) för att avsluta leken, dör den med ringen så förlorar den ju ringen, om jag förstått det rätt?
Hänger inte alls med på hur man ska kunna styra/tycka det är dags att avsluta leken, helt enkelt.

DL 1 kl 21.30

17.53 bumpo röstar på mistimed
18.23 Snurrfian röstar på Madalitso

18.34 Jag röster på @bumpo @Loons din röst är ogiltig som jag skrev till dig innan- du behöver lägga in den igen med ditt namn och fetad samt motivering för att den ska gälla :)

mistimed 1
Madalisto 1

Senast ändrad:
Jo absolut att de vinner om nazgülen har den för det kan de ju, precis som jag skrev och du citerade mig ,inte veta och undantaget ficktjuven var ju för att den med är en orch och då kan de inte heller veta om den har det . Hängde du med?
Hm. Jag kanske förstår, även om jag nog snarare hade skrivit nazgülen och ficktjuven tillsammans eftersom båda är onda utanför lyan.

Jag tycker det är väldigt mycket prat om att kunna "styra" leken, eller kunna veta när det är lämpligt att avsluta. Min erfarenhet är att det är väldigt sällan som onda eller goda hamnar i en sån situation att de har möjlighet att dra ut på eller avsluta leken, så det känns lite udda att det får så mycket utrymme? Eller har jag missuppfattat helt nu? :confused:

DL 1 kl 21.30

17.53 bumpo röstar på mistimed
18.23 Snurrfian röstar på Madalitso

18.34 Jag röster på @bumpo @Loons din röst är ogiltig som jag skrev till dig innan- du behöver lägga in den igen med ditt namn och fetad samt motivering för att den ska gälla :)

mistimed 1
Madalisto 1
@Loons (fick inte taggen att fungera i inlägget som jag citerade?)

Jag fattar när leken är slut och att den sidan som har ringen vinner. Men alltihop är jätteförvirrande för det känns som att det viktigaste för bägge(alla tre) sidor blir inte att se till att leken tar slut utan det blir att se till att ringen hamnar i sitt lag.

Så länge som Frodo lever är det ju som en "vanlig" lek - dvs det gäller att få ut ulvarna så snabbt som möjligt för att avsluta leken, men om Frodo skulle försvinna ur leken blir det ju ett helt annat läge.

Jag tycker det är väldigt mycket prat om att kunna "styra" leken, eller kunna veta när det är lämpligt att avsluta. Min erfarenhet är att det är väldigt sällan som onda eller goda hamnar i en sån situation att de har möjlighet att dra ut på eller avsluta leken, så det känns lite udda att det får så mycket utrymme? Eller har jag missuppfattat helt nu? :confused:
Det är helt och hållet @Artline s fel som gick och vann som ensam spelare på en tredje sida
Då var det ingen som dividerade om det förrän det var försent .....
Men jag håller väl med faktiskt - det är väl bättre att fokusera på att ta ut onda just för stunden än att dividera om saker som kan hända i slutet av leken (dock tycker jag fortfarande att det är viktigt att belysa det så det finns i folks medvetande)

Ska försöka utveckla nu "...att veta när man ska avsluta leken?" till svar på Madas "att kunna styra leken".
Jag hänger ändå inte riktigt med på hur ni menar att någon sida ska kunna styra leken. Eller jag fattar att lyan kan veta att "det är lämpligt att avsluta nu" om någon i lyan har ringen, men det är väl ändå inte som om det blir lättare för dem att bli fler än de goda än vanligt, eller? :confused: De kan ju inte heller begå "självmord" (käka varandra) för att avsluta leken, dör den med ringen så förlorar den ju ringen, om jag förstått det rätt?
Hänger inte alls med på hur man ska kunna styra/tycka det är dags att avsluta leken, helt enkelt.
Jag tycker att jag förtydligat mig till både @Paddington och @Mistimed hur jag tänkte och om de svaren inte funkade för dig att förstå mig -så fråga igen

Känns som du missuppfattat lite vad som diskuterats? :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna!! Tema: Paradise Hotel - Farmen edition Ja ni vet hur det är. Sverige är grått o trist och slaskigt, och det är fasen... 76 77 78
Svar
1 540
· Visningar
47 897
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka