Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
nä det är det verkligen inte![]()
uppochnervända världenDet snöar inte i södra Norrland i alla fall!![]()
Nej, aprilväder...uppochnervända världen![]()
Alltså det är lite knepigt oavsett för goda- eller onda med för den delen -att veta när man ska avsluta leken? Orcherna har en fördel att de vet ju om de har ringen(undantaget om ficktjuven har den) men kan inte veta om nazgülen/ Gollum eller en god har den om Frodo blir lynchad (såtillvida inte det är bara lyan som sett till att Frodo lynchas- samtidigt kan det ju bli lite svårt för dem iom att ringen har ett skydd mot lynch och att Sam kan offra sigEftersom jag just nu inte gör något annat än sitter och väntar på saker så får jag väl försöka skriva nått, innan leken bara blir diskussion om vädret
Alla utom hedning verkar iaf ha hittat hit, sen är det inte så många som skriver. Flytt är väl kanske en giltig ursäkt, men vad har ni andra för anledning?
Av de som skriver är det mest frågor om rollistan, men det gör iaf att jag nu känner jag har hyfsad koll, sen om det stämmer eller inte får vi väl se
Funderade kring vinstvillkoren och tänkte att om det nu är så att just orcherna som måste bli fler än god för att avsluta leken så är det mer aktuellt för oss goda att få ut dom än nazgulen (eller för den delen gollum som inre påverkar när leken slutar) om i vill kunna styra när leken avslutas? Eller?![]()
Psykopaten tar alltid med sig någon.
En till fundering: kan psykopaten ta med sig en annan i lyan iom att det står en slumpässig spelare? Eller menar du att det är slumpmässig spelare utanför lyan?Orcher- sitter i lyan. En av orcherna är psykopat och kan när hon dör drar hon med sig en slumpmässig spelare. Orcherna får välja att skydda en person som de spanat in som potentiell allierad.
Slumpmässig spelare utanför lyan enbart.En till fundering: kan psykopaten ta med sig en annan i lyan iom att det står en slumpässig spelare? Eller menar du att det är slumpmässig spelare utanför lyan?
om i vill kunna styra när leken avslutas? Eller?![]()
att veta när man ska avsluta leken?
hm jag har väl inte skrivit att man kan styra så leken tar slut?HUR menar ni att "styra när leken ska ta slut"?
Jag kanske är korkad såhär på långfredagen (det har varit en väldigt lång fredag alltsåHUR menar ni att "styra när leken ska ta slut"?
Men även om orcherna vet vilka som är orcher (vilket jag iofs tycker känns lite väl snällt tolkat utifrån orcherna i Lotr med tanke på deras tankeverksamhet - egentligen borde orcherna inte veta någothm jag har väl inte skrivit att man kan styra så leken tar slut?
Däremot att man kan veta när leken är lämplig att avsluta för att man vet att ringen finns på sin sida och det är där jag menar att det fördel för orcherna jämfört med goda? Då det är mycket svårare för goda att veta om en annan god som dessutom är ringbäraren.
Det kan ju vara mindre lämpligt att avsluta leken om man anar att Gollum har ringen tex? För om man då lynchar den sista onda så vinner ju inte goda utan Gollum?
Tydligare så?